سفیران کشورهای عضو اکو که به منظور شرکت در نشست شورای نمایندگان دائم اکو به مازندران سفر کردند, امروز از بندرامیرآباد در شرق مازندران بازدید کردند

شرق پرس: سفرای و نمایندگان ۱۰ کشور عضو اکو شامل ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان ، تاجیکستان از بندر امیرآباد بهشهر واقع در شرق مازندران بازدید کردند.

سفرای کشورهای عضو اکو که روز گذشته با قطار گردشگری به مازندران سفر کرده بودند به منظور شرکت در نشست شورای نمایندگان دائم اکو در ساری حضور یافتند.

امیرآباد یکی از سه بندرگاه مهم استان مازندران است که درحاشیه دریای خزر در شرق این استان با مساحت یک هزار ۶۰هکتار در دهه ۷۰ راه اندازی شد و مساحت آن تا دو هزارهکتار قابل افزایش است.

امیرآباد تنها بندر در بین استان های شمالی کشور به حساب می آید که با اتصال به شبکه ریلی سراسری و داشتن ۱۵ اسکله و اسکله رو رو در حال ساخت ، سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه هفت میلیون بار را دارد و تاکنون با احستاب سرمایه گذاری دولتی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بندرانجام شد که ۶۰ درصد از این سرمایه گذاری مربوط به استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی خصوصی است.

هم اکنون نیز حدود هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در این بندر در حال انجام است و یکی از گزینه های استان برای ارتقاء به منطقه آزاد اقتصادی است.

ایرنا نوشت؛ این بندربه دلیل داشتن ظرفیت حدود ۲۰۰ هزارتنی ذخیره غلات به عنوان ایستگاه پایلوت غلات شمال کشور ازسوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور انتخاب شد.