طه نوراللهی گفت: طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است. شرق پرس: این جمعیت شناس در همایش چشم انداز جمعیت ایران در افق ۲۰ سال آتی با اشاره […]

 

طه نوراللهی گفت: طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

شرق پرس: این جمعیت شناس در همایش چشم انداز جمعیت ایران در افق ۲۰ سال آتی با اشاره به اینکه جمعیت هر کشور از مولفه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی هر کشور است، اظهار کرد: موضوع جمعیت از ابتدای خلقت مطرح بوده و این در حالی است که در تمام دنیا بعد از جنگ جهانی دوم و از دهه ۱۹۷۰ شاهد کاهش جمعیت جهان بوده‌ایم، البته این کاهش مربوط به آمارهای رشد جمعیت است.

این جمعیت شناس اضافه کرد: در سال ۱۹۵۰ جمعیت دنیا حدود پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر بوده، در سال ۲۰۱۴ از مرز هفت میلیارد انسان گذشته و در سال ۲۰۵۰ به نه میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد. وی با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است عنوان کرد: ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

نوراللهی با بیان اینکه سهم جمعیت ایران در آسیا ۱.۸ درصد و در کل دنیا ۱.۱ درصد است، خاطرنشان ساخت: از سال ۳۵ تا ۹۰ جمعیت کشور حدود چهار برابر شده است، در گذشته هر مادر ایرانی به طور متوسط ۶ تا هفت فرزند داشت که دلیل عمده آن مرگ و میر بالای کودکان و نوزادان بود./فارس

 

/انتهای خبر