آیت الله محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه ساری با اشاره به محکومیت اخلالگران اقتصادی افزود؛ دستگیری این افراد خوب است ولی به‌نظرم اینها اخلالگران سطح پایین هستند

شرق مازندران : آیت الله محمدی لائینی در خطبه های این هفته، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش گفت : باید بستر ورزش را بعنوان بهترین فرصت برای سلامت جامعه گسترش دهیم. و ورزش در سلامت جسمی و سلامت اخلاقی انسان اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود؛ توصیه بنده به خیرین اینست که برای توسعه ورزش و کمک به زیرساخت های ورزشی حتی از ثلث خود و اموات خود نیز هزینه کنند، چراکه ورزش امر مهم جامعه است.

وی در ادامه با اعلام اینکه ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره تصمیم به‌جایی بود،گفت:  به شرط اینکه تولیدکنندگان داخلی از این فضا سواستفاده نکنند و هم قیمت لوازم تولیدی را بالا نبرند هم کیفیت تولیدات را تغییری ندهند خوب است.

محمدی‌لائینی ادامه داد: در صورتی ممنوعیت درست است که به ارتقای کیفی لوازم خانگی بینجامد و  تولید داخل را متعادل  کرده و کنترل شده به قیمت‌ها کمک کند و این مهم را به‌ویژه اداره کل  استاندارد مدنظر داشته باشد.

محمدی‌لائینی بیان کرد: تصمیم بر این شده ساری ما از سه سال قبل، سال  ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری ۱۰ کشور عضو سازمات اکو باشد که ۸۵۰ میلیارد دلار گردش مالی و ۵۰۰ میلیون جمعیت دارد اگر زیرساخت‌ها آماده نشود آبروریزی برای مازندران است که در این زمینه از استاندار مازندران می‌خواهیم هم گزارشی در این زمینه ارائه دهد و هم نیروها را در این زمینه تجهیز، بسیج به‌کارگیری کنند تا شهر ما برای این مجمع بزرگ آماده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محکومیت چند تن از اخلالگران اقتصادی سیف، عراقچی و سایر افراد، یادآور شد: دستگیری این افراد خوب است ولی به‌نظرم اینها یک مقدار سطح پایین هستند، آنهایی که ۱۸ میلیارد دلار به صرافی‌های موردنظر خودشان ریختند و آنهایی که ۶۰ تن طلا را بی‌رویه وارد بازار کردند و مقام معظم رهبری در این زمینه گفتند «به جای اینکه یقه آنهایی را خریدند باید یقه آنهایی که بی‌حساب و کتاب فروختند را باید گرفت و آنها را پای محکمه بکشانند»  پس باید مجرمان اصلی را محاکمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف به یک نقطه اساسی می‌رسیم و آن  اینکه دستگاه‌های نظارتی باید کارآمد شود، حراست، بازرسی، اطلاعات و امثال اینها داریم و این همه شتر با بار رد می‌شود بنابراین دستگاه‌های نظارتی نیاز به اصلاحات و دست‌کاری دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینجا ممکن است فسادها، رانت‌ها و چشم روی هم گذاشتن‌ها، رودربایستی‌ها و ساخت‌وسازهای نابه‌جا وجود داشته باشد، احیانا همه را متهم نمی‌کنیم.