کاظم‌پور با اشاره باینکه اوپک در مخالفت با درخواست ترامپ, متحد می شود تاکید کرد: اوپک چنین تحقیری را نمی‌پذیرد. یک فرد چقدر باید جاهل باشد...

شرق پرس: گرچه عدم استقلال عربستان سعودی و برخی اعضای دیگر در پیروی از خط مشی کشورهای غربی و قدرتمند بارها به کشورهای عضو اپک ثابت شده است. اما بازهم باید منتظر بود و دید که اینبار سران آل سعود تا چه میزان از درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت خام دنباله روی خواهند کرد. درخواستی که نماینده ایران در اوپک آنرا تحقیر این سازمان می داند.

در همین رابطه حسین کاظم‌پور نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در گفتگو با رویترز اظهار داشت : درخواست آمریکا از عربستان برای افزایش تولید نفت با هدف جبران کاهش تولید ایران، بهت‌آور و تحقیر آمیز است و اوپک از این درخواست پیروی نمی‌کند.

این مقام مسئول در سازمان اوپک افزود: این بهت‌آور است که شاهد ارسال دستور عمل از آمریکا برای عربستان باشیم که تلاش کند کمبود صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آن‌ها علیه ایران و ونزوئلا را جبران شود.

گفته می شود ایالات متحده آمریکا اخیراً و پس از اعلام خروج از برجام، به طور غیر رسمی از عربستان و چند عضو دیگر اوپک خواست تولید خود را افزایش دهند تا کاهش فروش نفت ایران موجب اخلال در بازار جهانی نفت نشود.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: هیچ کس در اوپک ضد دو عضو بنیانگذار این سازمان عمل نمی‌کند و آمریکا قبلاً هم این کار را ضد ایران انجام داده بود، که نتیجه آن افزایش قیمت جهانی نفت تا سطح ۱۴۰ دلار در هر بشکه رسیده بود.

کاظم‌پور با اشاره باینکه اوپک در مخالفت با درخواست ترامپ از اعضا, متحد می شود تاکید کرد : اوپک چنین تحقیری را نمی‌پذیرد. یک فرد چقدر باید متکبر و جاهل باشد که یک تاریخچه ۶۰ ساله همکاری میان رقبا را تحقیر کند.

وی گفت : ما باید با هم زندگی کنیم، نمی‌توانیم جغرافیا را تغییر دهیم، اما باید تاریخی بهتر بسازیم.