فرماندار بهشهر از انتشار خبرهای نادرست تقسیمات کشوری و شهر و حتی شهرستان شدن زاغمرز انتقاد کرد و گفت : با مروجان این گونه خبرها که ننتیجه ای جز بر هم زدن وحدت و هماهنگی شهرستان ندارد برخورد قانونی می شود.

به گزارش شرق پرس فرماندار بهشهر از انتشار خبرهای نادرست تقسیمات کشوری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت : با مروجان این گونه خبرها که ننتیجه ای جز بر هم زدن وحدت و هماهنگی شهرستان ندارد برخورد قانونی می شود.

محمدتقی نورزاد در دومین همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی بهشهر افزود : متاسفانه در ماه های اخیر خبرهای نادرستی مبنی بر ارتقای یکی از روستاهای شهرستان به شهر و حتی شهرستان پخش شده که از اساس کذب و غیرواقعی است.

وی گفت : رواج این خبرها نتیجه ای جز ایجاد توقع در مردم فراتر از چرچوب های قانونی و ضعیف شدن مجموعه شهرستان نداشته و آسیب فراوانی به روند رو به رشد و پیشرفت بهشهر وارد خواهد کرد.

ارتقای روستای  زاغمرز  به شهر و تبدیل دهستان میانکاله به بخش و سپس ارتقای این منطقه به شهرستان شایعه ای بود که در ماه های اخیر در منطقه پخش شد و تکذیب مسوولان سیاسی شهرستان بهشهر نیز تاکنون نتوانست به آن خاتمه دهد.

فرماندار بهشهر گفت : بر اساس قانون ، ارتقای روستا به بخش منوط به برخورداری از شرایط لازم و داشتن برخی شرایط است اما عده ای فقط داشتن جمعیت زیاد را ملاک و معیار تبدیل شدن به بخش قرار داده و شایعه پراکنی می کنند.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز خواست تا نسبت به اینگونه شایعات واکنش نشان داده و مردم را در باره شرایط قانونی ارتقای مناطق توجیه کنند.

فرماندار بهشهر همچنین به بخشی از مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت : نبود جاده دسترسی به روستاهای بالادستی یکی از مشکلات جدی شهرستان است که در حال حاضر بیشتر این روستاییان مجبورند برای رسیدن به روستاهای خود از جاده دسترسی شهر مجاور استفاده کنند.

وی افزود : تکمیل جاده کنونی دسترسی به مناطق بخش کوهستانی که از جمله طرح های در دست اقدام و اولویت دار است ، این مشکل را برطرف خواهد کرد.

فرماندار بهشهر به آب گیری سد گلورد در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت : با آبگیری این سد ،راه دسترسی تعدادی از روستاهای بالادست سد به زیر آب خواهد رفت که برای جبران این مشکل، احداث جاده جدید در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا نورزاد اظهار کرد : با تلاش بیشتر انتظار داریم این جاده جدید پیش از آبگیری سد گلورد به بهره برداری برسد تا روستاییان ساکن در روستاهای بالادست،مجبور به استفاده از راهی که مسیبر دسترسی آن ها به مرکز بهشهر را بسیار طولانی می کند، نشوند .