وزارت خارجه ترکیه افزوده که این کشور به همین رویکرد خود در قبال موضوعاتی که تهدیدی علیه امنیت ملی اش محسوب می شوند ادامه می دهد و نیازی نیست درباره مسئولانه رفتار کردن به این کشور تذکر داده شود.

 

 

اختلاف مواضع ایران و ترکیه بر سر مبارزه با تروریست های داعش و اظهارنظرهای مقامات دو طرف درباره این موضوع، بحث دیگری است که در برخی از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است.

 

 

شرق پرس: سایت خبری «میدل ایست آنلاین» در این زمینه از تلاش ایران برای متقاعد کردن ترکیه برای انجام اقدامی جدی در قبال «کوبانی» سوریه سخن گفته است.

 

این سایت می نویسد ایران گفت و گوهایی را با ترکیه آغاز کرده که هدف از آن، متقاعد کردن این کشور برای کمک به متوقف کردن تروریست های داعش و جلوگیری از تصرف شهر کوبانی به دست آن ها می باشد. در این مطلب به نقل از حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه ایران آمده که ایران امیدوار است ترکیه نقش مثبتی را در این زمینه ایفا کند.

 

 

در مقابل، روزنامه «تودی زمان» از انتقاد دولت ترکیه از مواضع ایران در قبال مسئولیت پذیری آنکارا خبر داده است.

 

این روزنامه می نویسد وزارت خارجه ترکیه از بیانیه ایران که خواستار اقدام مسئولانه ترکیه در قبال سوریه شده، انتقاد کرده است. در بیانیه ای که وزارت خارجه ترکیه در این زمینه منتشر کرده آمده است که ترکیه رویکردی اصولی و مسئولانه را در قبال منازعه سوریه اتخاذ کرده و موضوع را با حساسیت تمام دنبال می کند.

 

 

به گزارش تابناک وزارت خارجه ترکیه افزوده که این کشور به همین رویکرد خود در قبال موضوعاتی که تهدیدی علیه امنیت ملی اش محسوب می شوند ادامه می دهد و نیازی نیست درباره مسئولانه رفتار کردن به این کشور تذکر داده شود.