خارج شدن سنا از کنترل دموکرات‌ها قدرت جمهوری‌خواهان را در دو سال پایانی ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» افزایش می‌دهد.

 

 

حزب جمهوری‌خواه آمریکا در نهایت موفق شد تا بعد از خارج کردن ۶ کرسی لازم از دست حزب دموکرات، در انتخابات میاندوره‌ای کنترل سنا را در دست گیرد.

 

 

شرق پرس: خارج شدن سنا از کنترل دموکرات‌ها قدرت جمهوری‌خواهان را در دو سال پایانی ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» افزایش می‌دهد.

 

 

جمهوری‌خواهان بعد از آن توانستند کنترل سنا را به دست گیرند که کرسی‌های ایالات «آرکانزاس»، «مونتانا»، «داکوتای جنوبی»، «ویرجینیای غربی» و «کارولینای شمالی» را تصاحب کردند.

 

 

میتچ مک‌کانل که تاکنون رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا بوده است، از این پس رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا خواهد بود.

 

 

جمهوری‌خواهان با کسب ۵۲ کرسی سنا اکنون موفق شده‌اند اکثریت سنا را به دست گیرند و این در حالی است که دموکرات‌ها تا کنون ۴۵ کرسی سنا را به دست آورده‌اند. این پیروزی با اعلام نتایج در کارولینای شمالی به دست آمد و در آنجا «تام تیلیس» موفق شد رقیب دموکرات خود را شکست دهد.

 

 

در کنار این، نتایج انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا برای کسب پست فرمانداری‌ها در بیشتر ایالات نیز به نفع جمهوری‌خواهان است.

 

 

به گزارش تابناک, نتایج حاکی از آن است که در مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوری‌خواهان تاکنون ۲۲۶ کرسی و دموکرات‌ها ۱۳۹ کرسی در مجلس سنا جمهوری‌خواهان ۵۲ کرسی و دموکرات‌ها ۴۵ کرسی را به دست آورده‌اند.

 

 

نتیجه رقابت برای کسب پست فرمانداری در بیش از ۳۰ ایالت آمریکا حاکی از آن است که تاکنون ۲۶ فرماندار جمهوری‌خواه و ۱۳ فرماندار دموکرات پیروز شده‌اند.