این مراسم با حضور محمد علی اعلایی و مریم کرم دوست دوچرخه سواران استان گیلان با حضور فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت بهشهر در مقابل پارک ملت این شهر برگزار شد .

 

 

 

مردم طبیعت دوست بهشهر از زوج دوچرخه سوار گیلانی که با شعار ˈسلامت همگانی و حفظ محیط زیستˈ مسیر آستارا تا گرگان را رکاب می زنند ،استقبال کردند .

 

 

به گزارش شرق پرس، این مراسم با حضور محمد علی اعلایی و مریم کرم دوست دوچرخه سواران استان گیلان با حضور فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت بهشهر در مقابل پارک ملت این شهر برگزار شد .

 

 

اعلایی که به همراه همسرش این مسیر را رکاب می زند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : یکی از اهداف این سفر ، حساس کردن مسوولان استان های شمالی به روند رو به گسترش مشکلات مربوط به پسماندها است .

 

 

وی بیان کرد : در بیشتر شهرها و روستاهای مازندران ، زباله به صورت غیربهداشتی و نادرست دفن و یا تخلیه می شود که این روند در سال های گذشته موجب بروز مشکلات فراوانی برای محیط زیست و طبیعت شده است .

 

 

این فعال محیط زیست گفت : یکی از مشکلات دفع نادرست زباله ، نفوذ شیرابه های آن به سفره آب های زیر زمینی و آلوده کردن این منابع است که نتیجه آن ، آسیب رساندن به سلامت انسان است .

 

 

اعلایی ادامه داد : در کنار این مشکل ، جاری کردن فاضلاب ها به رودخانه ها ، دیگر مشکل این مناطق است که شیوع بیماری های گوناگون در میان آبزیان و آلوده شدن محصولات کشاورزی در پی استفاده از آب روخانه های آلوده ، موجب شیوع بیماری های فراوان در استان های شمالی شده است .

 

 

وی افزود : یکی از برنامه هایی که در طول این سفر انجام می دهیم ، حضور در مدارس و برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان در موضوع پسماند و زباله است .

 

 

این فعال محیط زیست ادامه داد : جلوگیری از پراکندن زباله در طبیعت و آموزش تفکیک زباله تر و خشک از مبدا ، باید از سنین پایه به کودکان آموزش داده شود تا در آینده شاهد پرورش نسلی طبیعت دوست و علاقمند یه محیط زسیت باشیم .