وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد: هر لایحه ای از سوی کنگره درخصوص تحریم های جدید مربوط به برنامه هسته ای ایران در خلال مذاکرات بین المللی توسط باراک اوباما وتو خواهد شد.

 

 

obama54

شرق پرس: امریکایی ها که در توافق موقت، امتیازات نقد از ایران گرفته و وعده های نسیه دادند، اکنون سیاست «تهدید کنگره به تحریم های جدید و مخالفت دولت اوباما» را در دستور کار دارند تا بتوانند از این رهگذر در توافق بلند مدت نیز حداکثر امتیاز را بگیرند و در مقابل امتیاز خاصی ندهند.

 

 

برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

 

وزارت خارجه امریکا: تحریم های جدید علیه ایران توافق موقت را نقض می کند و وتو خواهد شد.

 

درحالیکه قرار است دور جدید مذاکرات با ایران این هفته آغاز شود، جمهوری خواهانی که کنترل کنگره را به دست گرفته اند، لایحه ای را در نظر دارند که تحریم های بیشتری را درصورت شکست مذاکرات بر ایران تحمیل خواهد کرد. وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد: هر لایحه ای از سوی کنگره درخصوص تحریم های جدید مربوط به برنامه هسته ای ایران در خلال مذاکرات بین المللی توسط باراک اوباما وتو خواهد شد. “ماری هارف” سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: تصویب شدن چنین لایحه ای، نقض توافق موقت با ایران خواهد بود و ایران را تشویق می کند که این کشور هم توافق را نقض کند.

 

پایگاه امریکایی ارکنساس نیوز (Arkansasnews):

 

سناتور کاتن از سیاست اوباما در قبال ایران به شدت انتقاد کرد.

 

“تام کاتن” سناتور امریکایی، سیاست دولت اوباما در قبال ایران را “سیاست ضعف و تسلیم” خواند. وی روز سه شنبه خواهان پایان دادن به مذاکرات هسته ای با ایران شد و مذاکرات دولت اوباما با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور را “مذاکراتی شرم آور” توصیف کرد. وی افزود: ما باید سیاست خود را تغییر داده و سیاستی قوی، با چشمانی باز و دقت تمام را در پیش گیرم که براساس منافع امریکایی ها و مقابله با تهدیدهای ایجاد شده توسط ایران باشد./جام نیوز