عزیزالله مهدیان گفت : منازل تخریب شده از سیل ۱۴ خرداد بهشهر از تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی و کمک۵۰میلیون ریالی بلاعوض بهره مند می شوند.   به گزارش شرق پرس, معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور شنبه شب در پایان بازدید از مناطق سیل زده بهشهر در گفت و گو […]

 

سیل بهشهر تسهیلات

 
 

عزیزالله مهدیان گفت : منازل تخریب شده از سیل ۱۴ خرداد بهشهر از تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی و کمک۵۰میلیون ریالی بلاعوض بهره مند می شوند.

 
به گزارش شرق پرس, معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور شنبه شب در پایان بازدید از مناطق سیل زده بهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر این مبلغ که به عنوان تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض نیز به کسانی که منازلشان در جریان این سیل تخریب شد ،پرداخت می شود .

وی ادامه داد : انتظار می رود کسانی که می خواهند منازل جدیدی احداث کنند با بهره مندی از نظرات کارشناسی،خانه هایی ایمن ساخته تا برای همیشه از خطر آب گرفتگی ناشی از سیل نجات یابند .

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور پیشنهاد کرد : یکی از راه هایی که می توان مانع تخریب ناشی از سیل شد، ساختن پیلوت در زیر منازل مسکونی است که در آن صورت امکان ورود آب ناشی از سیل به داخل منازل به طور کامل از میان خواهد رفت .

وی افزود : علاوه بر منازل تخریب شده ، برخی خانه های حاشیه رودخانه ˈ برزو ˈ فراش محله بهشهر دچار خسارت های کمتر شدند که به این منازل نیز تسهیلات یکصد میلیون ریالی به همراه ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.

مهدیان گفت : بنیاد مسکن کشور تلاش می کند با پرداخت تسهیلات و کمک های مناسب، مردم سیل زده را برای ترمیم منازل آسیب دیده یاری کند اما آن چه بیش از همه دارای اهمیت است، تلاش برای رفع دائمی مشکل بروز سیل در این منطقه است .

وی افزود : تغییر مسیر رودخانه و لایروبی آن از جمله طرح هایی است که باید در زمانی کوتاه اجرا شده تا از بروز سیل در آینده جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا, سیل روز ۱۴ خرداد بهشهر بر اساس اعلام فرماندار این شهر حدود ۲۰۰ میلیارد ریال به منازل مسکونی ، بخش کشاورزی و زیرساختی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

/انتهای خبر