به نظر می آید مسائل اقتصادی و اشتغال نقش پررنگی در انتخابات رئیس جمهوری 29 اردیبهشت خواهد داشت, آنگونه که حتی رسانه های خارجی نیز بر اهمیت این موضوع تاکید کردند...

آیا اشتغال و اقتصاد, رقابت را برای روحانی سخت خواهد کرد؟

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) با آغاز تبلیغات انتخابات رئیس جمهوری, تنور رقابت ها گرم تر از قبل شد. سخنرانی ها, سفرهای استانی و برنامه های تلویزیونی ۶ کاندید رئیس جمهوری, رفته رفته هیجان انتخابات را به جامعه تزریق می کنند.

 

از سویی برخلاف آنچه تصور می شد که دولت روحانی همچنان نقش مهاجم را پس از ۴ سال بازی خواهد کرد, اما به نظر می آید برخی مسائل مانند اشتغال, اقتصاد و حتی عدم اجرای صحیح برجام موجب شد دولتی ها رفته رفته به لاک دفاعی فرو روند. آنگونه که رسانه های خارجی نیز این مسائل را دردسر دولت تدبیر و امید برای اعتماد مجدد مردم به دولت فعلی دانسته اند. 

 

سایت مصری الفجر، نیز در تحلیل فضای انتخاباتی ایران, بیکاری را همچون شبحی دانست که بر انتخابات ریاست جمهوری ایران سایه انداخته و نامزدان انتخابات را به خود مشغول کرده است.

 

 الفجر می نویسد؛ قالیباف زنگ هشدار را در ارتباط با معضل بیکاری به صدا درآورده است و از ورود یک میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر سالیانه به چرخه جویندگان کار خبر داد.

 

بنا بر این گزارش، با اعلام شعار امسال از سوی رهبر ایران، مسئله اشتغال به نگرانی دولت روحانی تبدیل شده و صحنه انتخابات را تحت الشعاع قرار داده است.