نخستین جشنواره اقتصادی سال ۹۳ در شهرستان بهشهر با چهره‌ای فرهنگی و متفاوت از سایر جشنواره‌های معمول برگزار شد. به گزارش شرق پرس به نقل از فارس، نخستین جشنواره اقتصادی سال ۹۳ در شهرستان بهشهر شامگاه شنبه با چهره‌ای فرهنگی و متفاوت از سایر جشنواره‌های معمول، برگزار شد. اجرای گروه موسیقی فولکلور (بومی – […]

 

اولین جشنواره اقتصادی بهشهر

نخستین جشنواره اقتصادی سال ۹۳ در شهرستان بهشهر با چهره‌ای فرهنگی و متفاوت از سایر جشنواره‌های معمول برگزار شد.

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس، نخستین جشنواره اقتصادی سال ۹۳ در شهرستان بهشهر شامگاه شنبه با چهره‌ای فرهنگی و متفاوت از سایر جشنواره‌های معمول، برگزار شد.

اجرای گروه موسیقی فولکلور (بومی – محلی) توسط گروه هنری «مشتاق‌حسن» به سرپرستی استاد محمدرضا اسحاقی، حضور افتخاری فریدون آسرایی از خوانندگان سبک پاپ و کانتری (نوعی موسیقی فولکلور غیربومی)، از نقاط قوت این همایش بود.

اولین جشنواره اقتصادی بهشهر

تغییر نام فروشگاه «یونیک» بهشهر به «سالی‌نو» که به گفته مدیریت آن محمدحسین حافظی، در سالی نو و با جان‌مایه فرهنگی انجام شد یکی دیگر از نقاط مثبت جشنواره فرهنگی-اقتصادی در بهشهر بود.

در این جشنواره، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر با اشاره به اهمیت فرهنگ در زندگی فردی و اجتماعی جوامع، گفت: بیش از یک‌ دهه است که با نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری، هرساله یک نقشه راه برای ما ترسیم می‌شود و طی این سال‌ها، تمام شعارها در دل خود، جایی برای فرهنگ داشتند.

علی‌اصغر باباکوهی‌اشرفی، تصریح کرد: اما امسال مقام معظم رهبری مستقیماً به موضوع فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی پرداختند و این موضوع، برای مدیران حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد جای افتخار است و از طرفی وظیفه سنگینی هم بر دوش آن‌ها است.

وی گفت: فرهنگ، خواسته و ناخواسته در تمامی فعالیت‌های روزانه ما ریشه دوانیده است و تقریباً هیچ‌کاری بدون اجرای فرهنگ صحیح، امکان‌پذیر نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر، بیان داشت: فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و هنری و حتی فعالیت‌های فرهنگی باید اصول و قواعدی را رعایت کنند تا به نتیجه مطلوب برسند، در واقع این فرهنگ است که به کارهای ما سمت و سو، و معنا می‌بخشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر اظهار کرد: در شرایط اقتصادی فعلی که با هجمه‌های سنگین اقتصادی دشمنان نظام روبه‌رو هستیم، اهمیت فرهنگ استفاده صحیح از منابع و ذخایر ملی بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

وی بیان داشت: با درک صحیح از فرهنگ می‌توانیم خدمتی بزرگ به آیندگان‌مان ارائه دهیم.

اولین جشنواره اقتصادی بهشهر

اهدای جوایز شامل کالاهای تولید کشور به ۵۰ برنده خوش‌شانس در راستای فرهنگ مصرف تولیدات داخلی و اعتماد به تولیدکنندگان بومی، پایان‌بخش نخستین جشنواره فرهنگی – اقتصادی شهرستان بهشهر بود.

 

/انتهای خبر