یک دامداری در روستای حسین آباد بهشهر به دلیل بروز مشکل در سیستم برق رسانی در آتش سوخت . به گزارش شرق پرس, حسین سراجی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : در این آتش سوزی که صبح امروز رخ داد، ۶ راس گاو گوشتی که راهی برای فرار از حریق ایجاد […]

 

یک دامداری در روستای حسین آباد بهشهر به دلیل بروز مشکل در سیستم برق رسانی در آتش سوخت .

به گزارش شرق پرس, حسین سراجی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : در این آتش سوزی که صبح امروز رخ داد، ۶ راس گاو گوشتی که راهی برای فرار از حریق ایجاد شده نداشتند، به طور کامل در آتش سوختند .

وی بیان کرد : پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد، اتصال برق دستگاه خرد کننده کاه که در مجاورت این دامداری فعالیت می کرد، موجب جرقه زدن های متوالی و به تبع آن ایجاد حریق بود .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر افزود : به دلیل آن که کاه ، زمینه بسیار مناسبی برای شعله ور شدن دارد، در مدت زمانی بسیار کوتاه ، دامنه آتش گسترش یافت و به دامداری رسید و در نهایت منجر به تلف شدن ۶ راس گاو شد .

سراجی به اتمام برداشت محصولات گندم و جو در مزارع بهشهر اشاره کرد وگفت : متاسفانه به پیروی از سنت غلط گذشته ، برخی از کشاورزان با تمام شدن برداشت محصولات، اقدام به آتش زدن مزارع می کنند تا به خیال خود، آلودگی های زمین ها را از بین ببرند .

وی بیان کرد : بر اساس نظر متخصصان کشاورزی، این کار هیچ فایده ای برای زمین های کشاورزی ندارد و تنها نتیجه آن ، دامنه دار شدن آتش و لزوم حضور نیروهای آتش نشانی است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر افزود : بیشترین ماموریت نیروهای آتش نشانی در فصول گرم سال ، خاموش کردن آتش سوزی های عمدی مزارع است که لازم است با ارائه آموزش های لازم ، از گسترش هر چه بیشتر آن میان کشاورزان جلوگیری کرد.

 

/انتهای خبر