پناهگاه حیات وحش میانکاله یکی از مناطق بکر گردشگری شرق مازندران است که بدلیل محافظت از گونه های کم یاب و شرایط خاص این شبه جزیره, در همه ایام سال نمی توان براحتی از آن بازدید کرد. اما نوروز امسال شما می توانید از این نگین کم نظیر بازدید نمایید و از زیبایی های منحصر […]

پناهگاه حیات وحش میانکاله یکی از مناطق بکر گردشگری شرق مازندران است که بدلیل محافظت از گونه های کم یاب و شرایط خاص این شبه جزیره, در همه ایام سال نمی توان براحتی از آن بازدید کرد. اما نوروز امسال شما می توانید از این نگین کم نظیر بازدید نمایید و از زیبایی های منحصر بفرد آن لذت ببرید.

به گزارش شرق پرس زمان رضا احمدی در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در طی سال ورود به منطقه حفاظت شده حتما باید با اخذ مجوز زیست محیطی باشد اما از آنجایی که یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان بهشهر پناهگاه حیات وحش میانکاله است در ایام نوروز ۱۳۹۷ برای رفاه حال مسافران و رونق اکوتوریسم؛ درب میانکاله را به روی گردشگران باز گذاشتیم و هماهنگی های لازم با مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله صورت می گیرد.

وی افزود: مردمی که در ایام نوروز در قالب مسافر، گردشگر، محققان زیست محیطی و پرنده نگران به پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله مراجعه می کنند می توانند در ابتدای ورودی منطقه حفاظت شده میانکاله با هماهنگی و نظارت مسئول این پناهگاه حیات وحش وارد شوند و چند ساعتی را به بازدید منطقه بپردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر خاطرنشان کرد: مردم با راهنمایی محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست میانکاله می توانند در مناطق مشخص شده شامل نوار ساحلی تا منطقه پروانه بادی و حاشیه تالاب میانکاله را بازدید و چند ساعتی از طبیعت زیبای میانکاله استفاده کنند که البته اسکان شبانه در این منطقه صورت نمی گیرد.

احمدی تاکید کرد: از آنجایی که منطقه میانکاله از حساسیت خاصی برخوردار است از مسافران و گردشگرانی که برای بازدید به این پناهگاه حیات وحش ورود پیدا می کنند انتظار داریم که ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند یعنی در منطقه زباله نریزند و اگر آتش روشن کردند آن را کاملا خاموش کنند و سرشاخه های درختان را نشکنند.

در ادامه تصاویری زیبا از میانکاله را ببینید: