در ادامه اعتراضات به اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان, نمایندگان استان مازندران در مجلس به رئیس جمهور و وزیر نیرو تذکر دادند.

نمایندگان مازندران در مجلس به رئیس جمهور تذکر کتبی دادند

 

شرق مازندران: جمعی از نماینگان استان های مازندران و گیلان در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از انتقال آب دریای خزر به دشت سمنان شدند.

 

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان یکی از طرح های بحث برانگیزی است که مطالعات آن از سال های گذشته کلید خورد و این طرح در سال ۸۸ به تصویب رسید و مطالعات نخست آن در سال ۹۱ آغاز شده بود.

البته از همان ابتدای مطرح شدن به دلایل آنکه انتقال و تصفیه آب دریای خزر به استان سمنان هزینه بزرگی را برای کشور در بر دارد، هم چنین اثرات زیست محیطی دخل و تصرف در طبیعت،  افزایش آلاینده‌ ها، پیشروی کویر  و… دوستداران محیط زیست به اجرای این طرح واکنش نشان دادند و اعتراضاتی داشتند.

اخیرا نیز حسین نیاز آذری سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران در حاشیه جلسه مجمع نمایندگان استان مازندران گفته بود: نمایندگان مازندران ضمن مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان از دولت می‌خواهند اتمام طرح‌های آبی راکد و نیمه‌تمام مازندران را در اولویت قرار دهد.

این واکنش های اعتراضی امروز در مجلس رنگ جدی تر گرفت و جمعی از نمایندگان استان‌های مازندران و گیلان نیز در تذکر کتبی مشترک به رئیس‌جمهور و وزیر نیرو خواستار جلوگیری از انتقال آب خزر به دشت سمنان شدند.