آزادسازی مجموعه صفی‌آباد، جداسازی از منطقه نظامی و مرمت و تجهیز آن به عنوان موزه، اتفاق بسیار بزرگی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی شرق مازندران است
شرق پرس : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: کاخ صفی‌آباد بهشهر یک سال پس از سپرده شدن به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دریافت اعتبار ۵ میلیارد تومانی، وارد مرحله مرمت و بهسازی شد.
سیف الله فرزانه افزود:این اعتبار برای جداسازی و آغاز عملیات اجرایی مرمت این بنای تاریخی تخصیص یافته است و اقدامات عملی هم بزودی آغاز خواهد شد.
وی گفت: شهرداری بهشهر با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی قرار است طرح مرمتی این مجموعه را تدوین کند.
فرزانه با بیان اینکه طرح جداسازی محوطه تاریخی و میراثی از منطقه نظامی تا ۲۰ اسفند ماه امسال انجام می‌شود، افزود: تاکنون تجهیزات مورد نیاز برای جداسازی از جمله دوربین‌های حفاظتی خریداری شده و در روز‌های آینده نصب خواهد شد.
وی گفت: آزادسازی مجموعه صفی‌آباد، جداسازی از منطقه نظامی و مرمت و تجهیز آن به عنوان موزه، اتفاق بسیار بزرگی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی شرق مازندران محسوب می‌شود.
کاخ صفی آباد بهشهر در سال ۱۰۱۰ هجری قمری به فرمان شاه عباس در ارتفاعات منتهی به دشت این شهر و در میان باغی زیبا به صورت بنایی مربع شکل و با ابعاد ۲۵ × ۲۵ متر در دو طبقه ساخته شد.
فاصله کاخ تا دریا در حدود ۱۶ کیلومتر است و بر اساس برخی اسناد تاریخی وجود یک راه زیرزمینی برای عبور و مرور در مواقع خاص، این کاخ را به ساختمانی مرموز در شمال کشور تبدیل کرده است.