حجت الاسلام ادیب یزدی در یادواره شهدای نکا گفت: این یادواره، بزرگداشت نام و یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است که این دو به منزله یاد شهدای بدر و احد هستند.

یادواره شهدای نکا با محوریت سردار طوسی برگزار شد

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) دهمین یادواره سرداران و ۴۳۲ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار طوسی و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مصلای این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه قم، شامگاه در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر ما دارند و ادامه راه پاک شهدا و برگزاری این یادواره ها در امتداد حماسه بزرگ دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی ، امنیت امروز کشور اسلامی را مدیون خون پاک شهدا دانست، افزود: دشمن از برگزاری چنین برنامه هایی هراسان است و تلاش دارد تا این برنامه ها کم رنگ شود و حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه ما در این آئین ، خط بطلانی بر برنامه های دشمنان است.

وی گفت: این یادواره، بزرگداشت نام و یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است که این دو به منزله یاد شهدای بدر و احد هستند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: شهدای مدافع حرم همچون شهدای احد هستند که در بدترین شرایط بسیاری سد راه آنان برای رفتن به میدان جنگ با داعش هستند ولی آنان به ندای درون خود گوش فرار داده و دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) را بر هر همه چیز ترجیح دادند.

وی تصریح کرد : شهدا با ایثار خون پاک خویش عزت و سربلندی را برای کشور اسلامی به ارمغان آورده اند و همه ما مدیون رشادت های شهدا هستیم و وظیفه داریم تا از آرمانهای والای شهدا پاسداری کنیم.

ادیب یزدی، با بیان اینکه امروز دشمن با تقویت گروه های تروریستی همچون داعش در تلاش است تا زمینه تفرقه را در بین مسلمان و شیعیان ترویج دهند، گفت: بزرگ ترین عنصر توفیقات کنونی مسلمانان و ملت ایران وحدت و همدلی است به همین خاطر باید همه ما به این امر توجه کنیم.

وی از خانواده شهدا به عنوان سرمایه گذاران اصلی انقلاب نام برد گفت: همسران شهدا همچون شهدا در اجر و پاداش شهدا شریک هستند و اگر شهدا شهید شدند و رفتند؛ همسران شهدا ماندند و راه آنان را ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا, در این آیین که همراه با مداحی اهل بیت (ع) بود حاضرین بار دیگر با آرمانهای والای شهدا در پاسداری از انقلاب اسلامی تجدید بیعت دو باره کردند.