سرهنگ حسن فلاح از کشف شش کیلوگرم مواد مخدر تریاک در یکی از روستاهای بخش مرکزی نکا و دستگیری دو نفر از متهمان در این رابطه خبر داد.

mavad-mokhader9

فرمانده انتظامی نکا از کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در یکی از روستاهای نکا و همچنین ۳۳هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس حسن فلاح در گفت‌و‌گو با فارس از کشف شش کیلوگرم مواد مخدر تریاک در یکی از روستاهای بخش مرکزی نکا و دستگیری دو نفر از متهمان در این رابطه خبر داد و اظهار کرد: در راستای طرح پاک‌سازی محلات آلوده، توجه به مناطق و روستاهای در معرض خطر در دستور کار قرار گرفت که در یک بررسی و بازرسی از یکی از منازل روستایی در نکا، شش کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد و دو متهم به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

 

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان، از دو متهم، شش قبضه چاقو، یک عدد کوزه، یک قبضه خنجر عتیقه، ۵۶ عدد فشنگ و دو دستگاه موتورسیکلت سنگین، کشف‌ و ضبط کردند و تحویل مراجع قانونی دادند.

 

فرمانده انتظامی نکا با تاکید بر کنترل فرزندان توسط خانواده‌ها و همچنین با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: پلیس در حوزه فرهنگی مقابله با اعتیاد تلاش جدی دارد و در این زمینه در طول سال، دوره‌های مختلف آموزشی برای بیان مضرات مواد مخدر در بین دانش‌آموزان، دانشجویان، استادان دانشگاه، اصناف و خانواده‌ها برگزار و افراد، تحت آموزش رایگان قرار می‌گیرند.

 

وی یکی از دغدغه‌های مهم در جامعه کنونی را گرایش مصرف از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی دانست و یادآور شد: با توجه به پایین بودن سطح اطلاعات همگانی خانواده‌ها و جوانان در مورد این مواد، بسیاری از افراد ندانسته در دام اعتیاد به این مواد گرفتار می‌شوند که باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود.

 

فلاح همچنین در ادامه از کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در نکا خبر داد و افزود: این مقدار سوخت قاچاق در ماه جاری، در دو مرحله کشف شد که ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در یک مرحله و ۳۱ هزار لیتر در مرحله بعدی از دو متهم کشف‌ و ضبط، و متهمان، پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

 

وی با تاکید بر ایجاد تعامل بین پلیس و خانواده‌ها گفت: مردم باید به پلیس اعتماد کنند و خانواده‌ها با مشاهده هرگونه موارد تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر آن را با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان نکا در جریان بگذارند تا حوزه استحفاظی این شهرستان برای قاچاقچیان ناامن شود و امنیت در جامعه حاکم شود.