فرماندار بهشهر گفت: خبری مبنی بر اخراج کارگران شرکت صدرا نداشتیم و مسئول شرکت قول داده است که بخش زیادی از معوقات آنها را به زودی پرداخت کند.

 

kashtisazi70

به گزارش شرق پرس, شرکت کشتی و سکوسازی دریای خزر در سه روز گذشته شاهد اعتراض کارگرانی بود که گفته می شود سه ماه است حقوق نگرفته اند و در آستانه عید نوروز، از مسئولان این شرکت تقاضا دارند تا به داد آنها برسند.

 

 

  شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در سال ۴۷ با هدف تعمیر و ساخت انواع کشتی ها و شناورهای دریایی کار خود را در بوشهر آغاز کرد و پس از آن نیز همزمان با رونق بنادر متعدد در شمال کشور و ارتباط آنها با کشورهای حاشیه دریای خزر، شعبه ای را در دریای مازندران راه اندازی کرد.

 

این شرکت، پس از تعمیر و ساخت شناورهای مختلف که مهم ترین آنها ساخت شناورهای پشتیبان سکوی نیمه شناور اکتشاف نفت (ایران البرز) در دریای خزر است؛ تاحدودی فعالیت های خود را تقلیل داده است زیرا به دلیل نبود کار، دستمزدی نیز در کار نبود و شرکت مجبور شد تا نیروهای قراردادی و روزمزد را آرام آرام از لیست کارگران خارج کند.

 

تردیدی نیست که شرکت کشتی سازی دریای خزر به پیمانکاران خود بدهکار است؛ زیرا شواهد، حاکی از فروش برخی اقلام این شرکت از سوی مالک مربوطه است تا بتواند بدهی های خود را کاهش دهد.

 

با اجتماعی که این روزها از سوی کارگران سر زده است، مالک شرکت صدرا قول داده تا بخشی از معوقات آنها را قبل از پایان سال پرداخت کند.

 

هرچند که کارگران از اخراج خود می گویند اما فرماندار بهشهر گفت: کارگران این شرکت، بیش از سه ماه است که حقوق نگرفته اند و با توجه به نزدیکی پایان سال، خواستار پرداخت حقوق خود از سوی شرکت شده اند.

 

محمدتقی نورزاد تصریح کرد: خبری مبنی بر اخراج کارگران شرکت صدرا نداشتیم و مسئول شرکت قول داده است که بخش زیادی از معوقات آنها را به زودی پرداخت کند.

 

لازم به ذکر است؛ قرار بود تا با اتمام پروژه ساخت شناورهای کاسپین در شرکت صنعتی دریای خزر، پروژه جدیدی برای صدرا در مازندران تعریف شود اما به دلیل نبود منابع مالی لازم و احساس نشدن نیاز فعلی به ساخت شناورها، این مهم برآورده نشد و تبعات آن به صورت اخراج آرام کارگران و پرداخت دیرهنگام حقوق آنها، بروز کرده است.

 

همچنین زمزمه هایی مبنی بر توقف کامل فعالیت های شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در حوزه خزر نیز به گوش می رسد که مقدمات آن با فروش لوازم و تجهیزات موجود در حال فراهم شدن است.

 

به گزارش شمال نیوز این کارخانه در نزدیکی نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، پایانه نفتی، حفاری شمال و بندر امیرآباد بهشهر واقع شده است.