رجبی گفت تاکنون 520 هزار مازندرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند و این در حالیست که ظرفیت ثبت نام روزانه در استان 8 هزار نفر است

به گزارش شرق پرس مدیرکل ثبت احوال مازندران در گفت و گو با صداوسیما با اشاره به پایان اعتبار کارت های ملی قدیمی گفت: از  دو میلیون و ۷۰۰ هزار مازندرانی دارای شرایط دریافت کارت ملی هوشمند تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نامنویسی کردند.

علی رجبی با بیان اینکه از شمار ثبت نام شدگان کارت ملی هوشمند در استان، ۲۴ هزار کارت تحویل متقاضیان شد و ۱۷۰ هزار کارت نیز در حال صدور است افزود: ثبت شدگان برای آگاهی از وضعیت صدور کارت خود می توانند ستاره ۴ ستاره ۶۰۹۰  مربع را شماره گیری کنند.

رجبی همچنین با اشاره به ثبت نام نکردن ۵۲۰ هزار مازندرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند ، ظرفیت ثبت نام روزانه را ۸ هزار و ماهانه را ۲۰۰ هزار متقاضی کارت هوشمند ملی در استان اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه از این پس ارائه کارتهای قدیمی در هیچ یک از ادارت مورد قبول نخواهد بود، از واجدان شرایط خواست ؛ با داشتن اصل شناسنامه ،و مراجعه به سامانه ثبت احوال ،دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال شهرستانها و دریافت اوراق هویتی موقت ، منتظر صدورکارت ملی هوشمند باشند.

 

رجبی با بیان اینکه در فرایند دریافت کارت ملی هوشمند، ارائه اصل شناسنامه الزامی است گفت : با پیشنهاد رئیس سازمان ثبت‌ احوال و موافقت وزیر کشور ، برای افرادی که در  سیل امسال ، اوراق هویتی خود را از دست داده‌اند رایگان شناسنامه صادر می شود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران همچنین به فعال شدن ثبت نام کارت سیار در برخی از شهرستانها و مناطق کوهستانی اشاره کردو گفت: نام نویسی و صدورکارت ملی هوشمند سالمندان ،معلولان و جانبازان با اطلاع از وضعیت آنها به ادارات ثبت احوال به صورت سیار انجام می شود.