محمد اسلامی در جمه ائمه جمعه مازندران گفت : اگر ما بخواهیم زیرساخت های استان را بدرستی فراهم کنیم نیاز به اعتبار 50 هزار میلیارد ریالی داریم.

اسلامی استاندار مازندران : زیرساخت های مازندران به 50 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

 

به گزارش شرق پرس محمد اسلامی در اجلاسیه ائمه جمعه استان مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسرافزود: برغم محدودیت های مالی خوشبختانه اقدامات بسیار ارزشمندی در استان مازندران صورت گرفته است.

وی گفت: دولت تنها برای حل مشکل گاز در استان مازندران در سالجاری مبلغ هشت هزار میلیارد ریال هزینه کرده و همچنین برای محورهای هراز ، آزاد راه تهران – شمال و فیروزکوه نیز هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود : مابقی مبلغ فوق در دیگر طرحهای عمرانی استان هزینه شده است.

استاندار مازندران اظهارداشت: سهم مازندران از بودجه ۳۷۰ هزار میلیارد تومانی کشور در سالجاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که این رقم برای استان مازندران کافی نیست.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم زیرساخت های استان را بدرستی فراهم کنیم نیاز به اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی داریم.

اسلامی بیان داشت: برغم خدمات خوب صورت گرفته امروز در حوزه حمل و نقل با مشکل مواجه می باشیم و در حوزه آب و فاضلاب ۳۰ درصد نسبت به استان های دیگر دچار عقب ماندگی هستیم که باید با تعامل و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها به عمران و آبادانی مازندران بپردازیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در یک رویه ناصواب در این استان برخی از ادارات دولتی برعلیه یکدیگر به دستگاه قضا شکایت کردند که این امر به هیچ عنوان زیبنده نیست و این یک اتفاق نادر است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دغدغه های برنجکاران را به خوبی می دانیم و براساس توافق هایی که با دولت صورت گرفته است مقرر شده بود که در گیلان و مازندران ۲۰۰ هزار تن برنج خریداری شود اما متاسفانه سه هزار تن واگذار شده است و دلالان مانع از تحقق این امر شدند.

اسلامی بیان کرد: دولت در ۲۴۰ مورد اختیارات خود را به استانداران تفویض کرده که استاندار این اختیار را به فرمانداران واگذار کردند.
اجلاسیه ائمه جمعه استان مازندران امروز با موضوع ‘نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، فضای مجازی( فرصت ها و چالش ها)’در اردوگاه شهید عظیمی بابلسربرگزار شد. 

 

 

 

 

 

 

ایرنا