فرماندار نکا با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی با توجه و کمک به کارآفرینان رفع می‌شود، افزود:کارآفرینان باید برای موفقیت افق میان مدت و درازمدت را به درستی ترسیم کنند...

شرق پرس : یکی از عوامل کلیدی در رشد و توسعه اقتصاد، توجه به کارآفرینی و افزایش بهره‌وری است. امروزه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، کسب و کارهای کوچک و متوسط سهم به‌سزایی در تولید ناخالص داخلی کشورها دارند.

در سال‌های گذشته یکی از توصیه و سفارش‌های مقام معظم رهبری، بحث اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی است که توجه به کارآفرینان می‌تواند نقش مهمی جهت اجرایی شدن این امر باشد زیرا این قشر با حداقل سرمایه و استفاده از نوآوری‌ها، می‌توانند نقش به‌سزایی در اشتغال‌زایی داشته باشند.

فرماندار نکا در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر شرق مازندران در نکا با اشاره به اینکه سطوح درآمدی در بنگاه اقتصادی کوچک نیازمند سیاست‌گذاری اقتصادی درست است و کارآفرینان باید برای موفقیت افق میان مدت و درازمدت را به درستی ترسیم کنند، گفت: کارآفرینان اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهند. شرایط و موقعیت‌های مختلف را بشناسند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در شهرستان افزود: در دو سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه طرح‌های مختلف برای شهرستان هزینه شد.

توحیدی مقدم بیان کرد: در سیل اخیر پنج میلیارد تومان بلاعوض به خسارت دیدگان شهرستان پرداخت شد همچنین ماهانه حدود پنج میلیارد تومان برای درمان شهرستان ۱۲۰ هزارنفری هزینه می‌شود.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی با توجه و کمک به کارآفرینان رفع می‌شود، افزود: دولت پیشانی اجرایی نظام است و بدانیم تعامل میان دولت و بخش خصوصی می‌تواند تاثیرگذار باشد که می‌توانیم برای رشد بیشتر از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

ابوالقاسم سلیمانی سوچلمایی رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی نکا نیز با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان با حداقل امکانات، بالاترین راندمان کاری را شاهد هستیم، افزود: برای دستیابی به توسعه اقتصادی و داشتن اقتصادی پویا و پایدار باید فعالیت‌های کارآفرینی راترویج دهیم در این راستا آموزش در کنار حمایت‌های دولتی بسیار تاثیرگذار است.

در پایان از کارآفرینان برتر شهرستانهای شرق استان تجلیل شد./تسنیم