میری پس از دریافت حکمش با اشاره به کسری بودجه در شهرداری نکا، اظهار داشت: منابع مالی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت در توسعه شهری نکا به شمار می رود ولی با وضع فعلی این ارگان با چالش روبرو است، به طوری که در ماه اخیر کسری بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی را شاهد بودیم.

 

چالشهای شهردار جدید نکا ؛ از کسری بودجه تا پروژه های ناتمام

به گزارش شرق پرس پس از منصوب شدن سیدعیسی میری به عنوان بیست و نهمین شهردار نکا، انتظار می رود که با مساعدت ها و همت مردم این شهرستان دستی بر سر این شهر کشیده شود.

 

 

 

 کسری بودجه در شهرداری

میری پس از دریافت حکمش با اشاره به کسری بودجه در شهرداری نکا، اظهار داشت: منابع مالی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت در توسعه شهری نکا به شمار می رود ولی با وضع فعلی این ارگان با چالش روبرو است، به طوری که در ماه اخیر کسری بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی را شاهد بودیم.

 

برنامه ها

شهردار نکا برنامه های خود را در این شهرداری چنین عنوان کرد: ۱. مبلمان خیابانی اعم از احداث زیرگذر پل جاده نیروگاه ۲. مبلمان ترافیکی ۳. توسعه و پیگیری جاده و احداث پل ۳۰ متری روی رودخانه و تملک مسیر ۴. مبلمان پارکی که موجب تخلیه هیجانات جوانان و درآمد شهری می شود، از جمله سد لاستیکی شهر ۵. مبلمان زیبایی اعم از اصلاح هندسی معابر، گل‌وگیاه و سایر فضاسازی در شهر ۶. فعال کردن پروژه‌های مسکوت اعم از کشتارگاه صنعتی و کمپوست زباله ۷. پیگیری عملیات کمربندی شهرستان ۸. پیگیری طرح قرمرض و دریای مروارید ۹. ساماندهی حاشیه رودخانه ۱۰. طرح ساماندهی آرامستان ۱۱. استفاده از ظرفیت های موجود در شهر و بکارگیری نخبگان و مشاوران جهت توسعه پروژه های عمرانی

 

 توسعه شهر در گروی همکاری مردم

علی نبییان، کمبودها و معضلات شهرستان را بدهی‌های پرداخت نشده مردم دانست و ابراز داشت: ساختن شهری توسعه یافته به دست تک تک مردم امکان‌پذیر می‌شود، لذا باید در این راستا از ظرفیت‌های در پیش روی استان و شهرستان استفاده کافی را ببریم.

 

وی فضاسازی حاشیه رودخانه‌ها جهت درآمد پایدار و پرداختن به کمربندی شهر را امری ضرورری دانست که باید در اولویت کاری مسئولان شهرستان قرار گیرد.

 

معاون عمرانی استاندار مازندران، کمربندی شهرستان نکا را قصه پر غصه شهروندان نکایی دانست، که باید با هماهنگی، مشارکت و استراتژی مدیریتی به آن پرداخته شود.

 

 پروژه های ناتمام

محمدرضا غلامی هم با بیان مسائل و مشکلات نکا، تعویق در کمربندی شهر، کشتارگاه صنعتی و کمپوست زباله شرق مازندران، کمبود اعتبارات بخش عمرانی، کاهش سرانه فضای سبز و خسارات باقیمانده از سیل ۷۸ را از مهم‌ترین مشکلات برشمرد که هرچه زودتر باید به آن رسیدگی شود.

 

وی اضافه کرد: کمربندی شهرستان هم‌اکنون بعد از گذشت ۷ سال هنوز ناتمام مانده و در مبحث دیگر سیل جاری شده در نیمه شب مرداد ماه منجر به کشته شدن ۵۰ تن از شهروندان نکایی شد همچنین بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز خسارات سیل جبران نشده و در این راستا بخش زیادی از مراجعات به شورا از سیل زدگان ۷۸ هستند.

 

 روحیه اربابی کنار رود

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی و کمپوست زباله به عنوان مهمترین پروژه در شرق مازندران قلمداد می شود، تصریح کرد: مقرر شد سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه در این پروژه مشارکت داشته باشند، به طوری که نکا در بحث کمپوست زباله و کشتارگاه صنعتی مشارکت خویش را انجام داده حتی در بحث کشتارگاه صنعتی، دو برابر حق السهم خود را پرداخت کرد، اما برخی از مدیران به صورت اربابی با شهرداری نکا برخورد کردند.

 

این مسئول گفت: ما را به جلسات دعوت می کنند و خودشان برای‌مان تصمیم می گیرند، لذا باید روحیه اربابی کنار رود تا عدالت اجرا شود.

 

غلامی اذعان داشت: رودخانه مرکز شهر به جای اینکه فرصت اقتصادی را برای شهرستان فراهم آورد، به تهدیدی برای شهروندان تبدیل شده، به طوری که به دلیل عدم برخورداری از دیواره و حفاظ، سالانه بر تعداد قربانیان منطقه افزوده می شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر نکا بر رسیدگی پروژه های ناتمام شهر تاکید کرد و متذکر شد: پروژه سی متری هم اکنون بعد از گذشت سال‌ها ناتمام مانده است که باید به آن رسیدگی شود.

 

وی با اشاره به فضای سبز ناچیز شهر بیان کرد: طرح ۱۰ پارک در محلات مطرح شد، اما به دلیل کمبود اعتبارات در بخش عمرانی شهرستان، این طرح ها همچنان در صف اختصاص بودجه در انتظار قرار داده شده اند.

 

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بودجه ۱۰ میلیاردی شهر نکا پاسخگوی طرح ها و پروژه های نیمه تمام عمرانی شهر نیست، لذا جهت رفع چالش ها و معضلات شهری باید بر میزان اعتبارات شهرداری‌ها افزوده شود./بلاغ