این رسانه اسرائیلی، مدعی شد که روسیه کشتار شدیدی از سنی ها در سوریه آغاز کرده است و این روند نیز تنها به نفع ایران است ...

پیروز اصلی درگیری سوریه ؛ ایران یا روسیه ؟

 

شرق پرس( شرق مازندران) : پایگاه صهیونیستی آروتز شوا در گزارشی نوشت: به نظر می رسد که رئیس جمهور روسیه آقای پوتین، پیروز اصلی در سوریه است اما باید گفت این پوتین نیست که در سوریه پیروز شده است و سوریه، کاخ کریمه نیست و سوریه شرق اوکراین نیست.

 

این پایگاه صهیونیستی نوشت: سوریه هم از نظر مذهبی و هم از نظر منطقه ای با روسیه فاصله دارد و باید گفت خروج موفقیت آمیز روسیه، زمانی است که این پیروزی را به ایران تحویل بدهد. این ایران است که منطقه را به طور موثر تحت کنترل خود دارد و نقش اصلی را در عراق، سوریه و لبنان بازی می کند. پیروزی پوتین در سوریه در حقیقت جمهوری اسلامی را به یک قدرت برتر تبدیل خواهد کرد که این امر برای خود روسیه از نظر استراتژیکی خطرناک می باشد.

 

این رسانه اسرائیلی، همچنین مدعی شد که روسیه کشتار شدیدی از سنی ها در سوریه آغاز کرده است و این روند نیز تنها به نفع ایران است و ضربه این کار تنها برای خود روسیه است.

 

این روند مانند کاریست که بوش در عراق انجام داد و می توان گفت آرام آرام منطقه به محلی برای قدرت نمایی ایران تبدیل خواهد شد.

 

ایران در چند سال اخیر به خوبی متد اصلی خود را در منطقه ترسیم کرده است و اوباما نیز نتوانست آنطور که باید و شاید از اعمال نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کند. اتحاد کشورهای عربی نیز کار به جایی نبرد و اکنون نیز سیاست پوتین در سوریه به طور کامل به نفع ایران است.

 

آروتز شوا افزود: کشورهای سنی باید خیلی احمق باشند که همچنان به سیاست اوباما مبنی بر حمایت از آنها در مقابل ایران اعتماد کنند. اوباما حتی ثابت کرده است که به عرب های سنی در بسیاری از زمینه ها خیانت کرده است. به هر حال باید پوتین از این بازی بی پایان خارج شود و باید دید که ترامپ که رابطه خوبی با پوتین دارد، چه سیاستی را در این رابطه اتخاذ خواهد کرد. مشخصا سیاستی که پوتین در پی گرفته است، تنها به نفع ایران و به ضرر غرب می باشد.

 

 

 

 

 

جام نیوز