دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات – ۱۳ اردیبهشت ماه – اعلام کرد که از سال ۲۰۰۹ بیش از یک هزار روزنامه‌نگار به قتل رسیده‌اند که در واقع به این معناست که هر هفته یک روزنامه‌نگار کشته شده است. به گزارش شرق پرس,  اعتماد در اینباره نوشت:  در […]

 

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات – ۱۳ اردیبهشت ماه – اعلام کرد که از سال ۲۰۰۹ بیش از یک هزار روزنامه‌نگار به قتل رسیده‌اند که در واقع به این معناست که هر هفته یک روزنامه‌نگار کشته شده است.

به گزارش شرق پرس,  اعتماد در اینباره نوشت:  در پیام بان کی مون آمده است: «تنها در سال گذشته میلادی ۷۰ روزنامه‌نگار در حین خدمت کشته شدند که بسیاری از آنان به دلیل مبادله آتش طرف‌های درگیر در مخاصمات مسلحانه جان خود را ازدست دادند. در عین حال امسال ۱۴ نفر نیز سرنوشتی مشابه داشتند. همچنین در سال ۲۰۱۳، ۲۱۱ روزنامه‌نگار در زندان و از سال ۲۰۰۸ تاکنون ۴۵۶ روزنامه‌نگار در تبعید اجباری به سر می‌برند.»

وی گفت: این ارقام هشدار‌دهنده هستند. در پس هر آمار مرد یا زنی قرار دارد که فقط می‌خواسته کار قانونی خود را انجام دهد. بان کی مون تاکید کرد: به هیچ‌وجه نباید افرادی که روزنامه‌نگاران را هدف خشونت و ارعاب قرار می‌دهند یا از فرآیند حقوقی برای ایجاد اختلال یا عقب انداختن کار روزنامه‌نگاران سوءاستفاده می‌کنند، مجالی برای گریز از مجازات داشته باشند.

 

/انتهای خبر