رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی مجلس از دو تابعیتی بودن پروین فرشچی سفیر جدید ایران در کشور فنلاند خبر داد و گفت وی تابعیت آمریکا را هم دارد

شرق پرس: کریمی قدوسی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی مجلس با اشاره به انتخاب پروین فرشچی بعنوان سفیر جدید ایران در فنلاند گفت : خانم فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست دو تابعیتی بوده و تابعیت آمریکا را دارد.

انتخاب شدن فرشچی بعنوان سفیر ایران روز گذشته بصورت رسمی اعلام شده بود و وی با پیشنهاد ظریف وزیر امور خارجه و تائید رئیس جمهور بعنوان دومین سفیر زن ایران معرفی شده بود.

پروین فرشچی که ۵  سال  معاون بخش دریایی در سازمان محیط زیست بود، در گفت‌وگو با ایسنا با تکذیب برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دو تابعیتی است، بیان کرد که محل ماموریت پیشنهادی به وی جهت پذیرفتن مسئولیت سفارت ایران در کشور فنلاند است.

 

در صورت نهایی شدن انتخاب پروین فرشچی به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند، او دومین سفیر زن ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد شد.

اولین سفیر زن ایران در خارج از کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرضیه افخم است که از سال ۹۴ مسئولیت سفارت ایران در مالزی را بر عهده گرفته است.