سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه خود همچنین افزود که استراتژی و رفتار واشنگتن نشان‌دهنده خصومت ایالات متحده علیه کره‌شمالی است.

شرق مازندران : رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که این کشور استراتژی جدید ایالات متحده در مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی را یک تهدید مداوم می‌داند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای با اشاره به مانورهای نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی و ارسال یک زیردریایی هسته‌ای استراتژیک به منطقه، آمریکا را به افزایش تهدیدات هسته‌ای متهم کرد.

این مقام نظامی کره شمالی با استناد به یک الحاقیه به قانون اساسی این کشور گفت، ارتش کره شمالی پایدارترین استراتژی واکنش سریع در قبال استراتژی نظامی ایالات متحده را در اختیار دارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌شمالی همچنین در بیانیه خود افزود که مانورها و تحرکات نظامی آمریکا در منطقه نشان‌دهنده قصد آن کشور برای حمله به کره‌شمالی است.

او افزود: «ما قاطعانه این اقدامات را محکوم می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که آمریکا باید در مورد عواقب اقدامات خود فکر کند.»

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه خود همچنین افزود که استراتژی و رفتار واشنگتن نشان‌دهنده خصومت ایالات متحده علیه کره‌شمالی است.

پیش از این نیز، کره شمالی با انتقاد شدید از برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داده بود که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی از طرف سئول و واشنگتن، خطر وقوع جنگ هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را افزایش می‌‎دهد. خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) با انتشار یادداشتی اعلام کرد: این رزمایش‌های نظامی، ماهیت تهاجمی دارند و احتمالاً شامل دارایی‌ها و تسلیحات راهبردی و هسته‌ای آمریکا هم باشند. به همین دلیل جنگ هسته‌ای بزرگ و بی‌سابقه در شبه‌جزیره کره هر لحظه نزدیک‌تر می‌شود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده که «اراده برای مجازات و تنبیه نیروهای متخاصم که حاکمیت کشور ما و حق حیات مردم ما را برای ده‌ها تهدید می‌کنند، منتظر لحظه ضربه‌زدن است؛ نیروهای مسلح کره شمالی منتظر لحظه مناسب هستند.»

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ‌یانگ در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌های پیاپی در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

رسانه‌های کره شمالی اوایل تیرماه اعلام کردند که هم‌زمان با هفتادوسومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

به نوشته این خبرگزاری، کره شمالی اکنون «قوی ترین سلاح مؤثر برای مجازات امپریالیست‌های آمریکا» را در اختیار دارد و «انتقام جویان در این سرزمین با اراده‌ای تسلیم ناپذیر بی‌صبرانه در انتظار انتقام از دشمن هستند.» ۷۰ سال است که کره شمالی و جنوبی در وضعیت جنگ هستند، زیرا جنگ بین آنها در سال‌های ۱۹۵۰- ۱۹۵۳ (جنگ کره) به آتش‌بس ختم شد و نه یک معاهده صلح.

بیانیه وزارت دفاع کره شمالی در حالی منتشر شده که پیش از آن، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده بود که کره شمالی هرگز رسماً به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای به رسمیت شناخته نخواهد شد و در صورت ادامه تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ، سئول به طور کامل از این تحریم‌ها تبعیت خواهد کرد. کره جنوبی همچنین هشدار داده است که در صورتی که کره شمالی به دنبال توسعه سلاح‌های هسته‌ای باشد، تحریم‌های بین المللی علیه این کشور نیز گسترش خواهد یافت.