عبدی گفت: بر اثر وقوع سیل مهر 91، یک‌هزار و 83 فقره ساختمان مسکونی در بهشهر و گلوگاه بین صفر تا صد درصد خسارت دیدند که 4.5 میلیارد تومان برآورد خسارت در قالب وام بانکی و بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت شد.

 

mehdi abdi4

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه از پرداخت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام قرض‌الحسنه و بلاعوض از سوی این بنیاد به خسارت‌دیدگان سیل بهشهر و گلوگاه در مهر ۹۱، مهر ۹۲ و خرداد ۹۳ خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس, مهدی عبدی‌ کمیشانی در گفت‌وگو با فارس، به ارائه آخرین عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو شهرستان بهشهر و گلوگاه پرداخت.

 

وی درباره عملکرد حوزه مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت، گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۵ واحد مسکن مهر در شهرهای رستمکلا‌، خلیل‌شهر و گلوگاه به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد، دو هزار و دویست واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شد، بقیه واحدها نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

 

مسئول بنیاد مسکن شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه از پرداخت ۳۳۹ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به مستاجران دو شهرستان گلوگاه و بهشهر خبر داد.

 

عبدی درباره عملکرد حوزه فعالیت عمران روستایی، اظهار داشت: از مجموع ۱۰۹ روستای بهشهر و گلوگاه، طرح هادی برای ۷۴ روستا تهیه شده و این طرح در ۳۳ روستا به اتمام رسیده است.

 

وی از تهیه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۴ خبر داد.

 

سرپرست بنیاد مسکن بهشهر و گلوگاه درباره عملکرد حوزه فعالیت صدور سند مالکیت و تفکیک اراضی، گفت: تا کنون سند مالکیت برای ۱۹ هزار و ۱۵۰ نفر از مالکان و صاحبان منازل مسکونی و اراضی در ۴۹ روستای بهشهر و گلوگاه صادر شده، و این سند برای مالکان شهر گلوگاه نیز در مرحله صدور قرار دارد.

 

عبدی درباره عملکرد بخش بازسازی و مسکن روستایی گفت: چهار هزار و ۸۱۷ واحد تسهیلات طرح ویژه ساخت مسکن روستایی در دو شهرستان بهشهر و گلوگاه به بانک‌های عامل معرفی شدند که چهار هزار و ۴۲۳ متقاضی، تسهیلات خود را دریافت، واحدهایشان را تکمیل و سکونت کردند.

 

وی اضافه کرد: یک‌هزار و ۹۹۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بابت تعمیرات مسکن روستایی نیز در این مدت پرداخت شده است.

 

این مسئول تصریح کرد: مبلغ تسهیلات ساخت مسکن بین ۵ تا ۱۲.۵ میلیون تومان بوده و بابت تعمیرات نیز یک تا دو میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت به روستائیان بهشهر و گلوگاه پرداخت شد.

 

عبدی گفت: بر اثر وقوع سیل مهر ۹۱، یک‌هزار و ۸۳ فقره ساختمان مسکونی در بهشهر و گلوگاه بین صفر تا صد درصد خسارت دیدند که ۴.۵ میلیارد تومان برآورد خسارت در قالب وام بانکی و بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت شد.

 

وی به وقوع سیل مهر ۹۲ در بهشهر و گلوگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در پی این سیل نیز به ۲۳۰ فقره ساختمان مسکونی از صفر تا صد درصد خسارت وارد شد که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به حساب خسارت‌دیدگان واریز شد.

 

عبدی ادامه داد: بر اثر سیلِ خردادماه سال جاری نیز ۱۸۳ فقره ساختمان مسکونی در بهشهر و گلوگاه از صفر تا صد درصد خسارت دیدند که ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

 

سرپرست بنیاد مسکن بهشهر و گلوگاه، در پایان اظهار داشت: ۳۰ واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد در روستای «للمرز» و ۲۴ واحد در روستای «گرجی‌محله» با کمک خیران ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.