عیسی ولی‌زاده با اشاره به زمان اندک معرفی خود به عنوان سرپرست شهرداری سورک مرکز شهرستان میاندورود به بیان عملکرد خود پرداخت.

 

عیسی ولی زاده سرپرست شهرداری سورک  از افزایش ۸۰ هکتاری محدوده این شهر و رسیدن این سطح به ۲۳۰ هکتار خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس,‌ عیسی ولی‌زاده در گفت‌و گو با فارس با اشاره به زمان اندک معرفی خود به عنوان سرپرست شهرداری سورک مرکز شهرستان میاندورود به بیان عملکرد خود در ۵۹ روز گذشته پرداخت.

 

 

وی گفت: شوراهای اسلامی و شهرداران قبلی در سال‎های گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه خدمات شهری و عمرانی همچنین کاهش مشکلات شهروندان داشته‎اند اما نواقصی همچنان وجود دارد که مهمترین آنها در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و تبلیغی همچنین خدمات شهری هستند.

 

 

سرپرست شهرداری سورک اظهار داشت: بر همین اساس نخستین فعالیت مجموعه شهرداری در ۵۹روز گذشته در زمینه اقدامات عمرانی بود و تلاش کردیم در ابتدا گره کور عقب‏‌نشینی و آزادسازی برخی منازل اهالی را با جلب همکاری شهروندان حل کنیم.

 

 

این مسئول گفت: با توجه به درآمد و اعتبارات پائین شهر سورک این امکان برای مسئولان شهری وجود ندارد که بدون همکاری و تقویت حس مسئولیت در شهروندان یک ملک را تخریب و آزادسازی انجام دهیم.

 

 

آزادسازی املاک در ۸ نقطه شهری

 

 

وی افزود: به این دلیل با مالکان هشت ملک در شهر به مذاکره نشستیم و پس از رایزنی‎های فراوان موفق شدیم بدون پرداخت ریالی از بودجه شهرداری ‌چهار مورد از آزادسازی‎ها را عملی کرده و برای چهار مورد دیگر نیز موافقت اولیه دوجانبه با شهروندان به دست آمده است.

 

 

ولی‌زاده گفت: املاک مجیدی و قدیری در خیابان امام خمینی(ره)، ملک اباذری در خیابان شهید سورکی آزاد به مساحت ۶۷ متر مربع در تقاطعی تصادف‎آفرین، ملک مشعوفی در خیابان شهیدان بابازاده، املاک یدالله حیدرزاده و پرسته در خیابان شهید برمو همچنین ملک عابدین مفیدی در خیابان شهید غلام‎زاده از جمله این املاک بودند.

 

 

شهردار سورک گفت: برخی از این املاک اکنون کاملا تسطیح و در زمره معابر عمومی شده‎اند و بقیه در مرحله پس از توافق با شهروندان و منتظر ارائه به شورای اسلامی شهر و تصویب است.

 

 

وی افزود: لکه‌گیری آسفالت سطح شهر یکی  دیگر از فعالیت‎های انجام شده در مدت اخیر بوده که مشکلات بسیاری از مردم را مرتفع کرده است.

 

 

این مسئول با اشاره به وجود ۱۲ روز تعطیلی در دو ماه گذشته ایجاد نهر آبی در خیابان شهیدان بابازاده و شهید بهشتی را از دیگر فعالیت‎های مجموعه در مدیریت خود در این مدت دانست.

 

 

ولی‌زاده از برگزاری نشست خود و اعضای شورای اسلامی شهر با شجاعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس همچنین مدیران کل بحران و نوسازی مدارس در هفته‌های گذشته با هدف بررسی مشکلات شهر خبر داد.

 

 

افزایش ۸۰هکتاری محدوده شهری

این مدیر شهری افزود: در این جلسه موضوعاتی مانند در حال تخریب بودن مدرسه شهید اسدی و کمبود سالن ورزشی همچنین ضرورت تجهیز زمین فوتبال شهر سورک به جایگاه تماشاگران مطرح شد که نهایتا نتایجی مناسب برای مردم مناسبی بدست آمد.

 

 

وی افزوده شدن ۸۰ هکتار به محدوده قانونی شهر سورک و رسیدن این سطح به ۲۳۰ هکتار ،مرمت مدرسه شهید اسدیان اختصاص ۲ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب‌های سطحی را از جمله نتایج پیگیری‎های انجام شده در جلسات مختلف دانست.

 

 

ولی‌زاده افزود: برخی از این مصوبات در حالی اجرایی می‏‌شود که در سال‌های گذشته تلاش‌هایی ناکام توسط مسئولان گذشته برای تحقق عملی آن شده بود اما اکنون موفق به تحقق آن شدیم.

 

 

این مسئول به برپایی نشست‏هایی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در نتیجه این نشست‎ها مذاکراتی برای احداث یک شهر بازی و بازارچه توسط سرمایه‌گذار غیر‏بومی انجام شده است.

 

 

وی به پیشرفت ۹۵ درصدی محوطه‌سازی همچنین تکمیل سازه اصلی ساختمان شماره دو آتش‎نشانی این شهر اشاره کرد و افزود: این مرکز در روزهای آینده به بهره‎برداری می‎رسد.

 

 

ولی‌زاده گفت: با ضرورتی که احساس می‌‏شد شستشوی جداول سطح شهر به صورت منظم و دو نوبت در هفته مورد برنامه‌ریزی قرار گرفت و مقرر شد مسیر خیابان امام (ره) به صورت روزانه و صبحگاهی مورد آبپاشی قرار گیرد.

 

 

وی آبپاشی روزانه این مسیر را موجب تقویت احساس نشاط و شادابی در بین عابران و شهروندان دانست.

 

 

این مسئول، کاشت درختچه‌های طلائی در بلوار امام خمینی(ره) و احداث کانیبو در مناطقی مانند مجاور بانک صادرات خیابان شهیدان ولی‌زاده و خیابان شهید یاوری همچنین تهیه و نصب ۱۴ عدد میله پرچم بر روی پل شهری دارابکلارود را از دیگر اقدامات این حوزه بیان کرد.

 

 

ولی‌زاده با اشاره به ضرورت استفاده از امکانات موجود برای ارائه خدمات به مردم از به‌کارگیری مجدد پنج دستگاه تجهیزات تفریحی شهربازی که در سال‌های اخیر بی‌استفاده مانده بودند خبر داد و افزود: این تجهیزات پس از ترمیم و رنگ‎آمیزی مورد استفاده کودکان و خانواده ها قرار گرفته است.

 

 

فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی

وی زیباسازی و چراغانی سطح شهر در اعیاد شعبانیه و ساخت المان خانه خدا در این مناسبت‎ها همچنین ساخت المان ضریح امام خمینی(ره) در سالگرد ارتحال ایشان را از جمله اقدامات فرهنگی شهرداری در زمان فوق دانست.

 

 

سرپرست شهرداری شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود مشارکت شهرداری در برگزاری مراسم‏ شهری مانند جشن روز ملی جوان و همایش پیاده‌روی خانوادگی را از دیگر اقدامات فرهنگی این مجموعه عنوان کرد.

 

 

ولی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال اقتصاد و فرهنگ توزیع عادلانه اعتبارات و خدمات شهری در همه نقاط شهر را زمینه‌ساز تقویت فرهنگ مسئولانه دانست.

 

 

وی با اشاره به ضرورت قانونمند بودن اقدامات شهرداری تحقق این اصل مهم را حق مردم بر گردن مسئولان دانست و افزود: رسانه‌های متعهد یاور مسئولان در ترویج قانون‎مداری  و توسعه اقتصاد و فرهنگ هستند.

 

 

این مسئول خبرنگاران را مجموعه‌ای از اطلاعات اجتماعی و فرهنگی سیاسی دانست که می‎توانند نقش بسزایی در حمایت و هدایت دلسوزانه از مدیریت شهری و حقوق مردم داشته باشند.