شهردار گلوگاه می گوید؛ زنده‌ گیری سگ های ولگرد نیازمند مباحث بهداشتی، واکسن، سمپاشی و غذا و ... می باشد که هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارد...

شرق پرس : وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان گلوگاه تهدید جدی در امنیت جانی شهروندان گلوگاهی شده است.

حدود یک‌سال است که شاهد اعتراضات مردمی مبنی بر وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان و روستاها هستیم که با وجود برپایی جلسات متعدد برای جمع‌آوری آنها هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

چه ارگانی می‌خواهد پاسخگوی مردم باشد؟

چه ارگانی می‌خواهد پاسخگوی مردم باشد؟ شهروندان بارها و بارها اعتراضات خود را همراه با عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی و یا حضوری به ادارات مرتبط اعلام کرده‌اند ولی همچنان شاهد حضور تعداد زیادی از سگ‌های بی‌صاحب در کوچه و خیابان هستیم.

بی‌صاحب بودن این سگ‌ها یک طرف موضوع است، بیشتر آنها مریض  هستند و احتمال شیوع و انتقال بیماری‌های واگیر به انسان و به خطر انداختن جان شهروندان را دارند.

مردم گلوگاه آزرده خاطر هستند و از مسؤولان می‌خواهند بدون خودرو در شهر تردد کنند تا شاهد وجود تعداد زیاد سگ‌های کثیف و مریض باشند، قابل ذکر است که چندین بار در گزارش‌های مردمی از جمله این سگ‌های گرسنه به افراد پیاده شنیده و خوانده‌ایم.

فصل تعطیلات تابستانی است و کودکان طبق روال هر سال در کوچه و خیابان مشغول دوچرخه‌سواری یا بازی‌های گروهی می‌شوند، که متاسفانه امسال به علت ترس از سگ‌های ولگرد برخی خانواده‌ها اجازه خروج کودکان از منزل را نمی‌دهند.

سگ‌های ولگرد باید دارای مرکز نگهداری باشند

این امر به حدی رسیده که سگ‌ها به صورت گروهی که شاید تعداد آنها  به ۱۰ قلاده هم برسد و در میدان مرکزی شهر و بازار و خیابان‌های پر رفت و آمد پرسه می‌زنند.

علاوه بر آن سرقت کیسه‌های زباله و پاره کردن آنها، و پخش کردن زباله‌ها در پیاده‌رو و کوچه‌ها را می‌توان یکی دیگر از معضلات وجود سگ‌های ولگرد قلمداد کرد.

سگ‌های ولگرد باید دارای مرکز نگهداری باشند، این حیوانات نیاز به آب، غذا و پناهگاه دارند.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارد

شهردار شهرستان گلوگاه در گفت‌وگو با فارس گفت: تصمیم بر این است سگ‌های ولگرد زنده‌گیری شوند به همین دلیل نیاز به پناه گاه دارند، از این رو برای ایجاد یک پناهگاه باید مباحث بهداشتی، واکسن، سمپاشی و غذا و … لحاظ شود که هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارد.

محمدرضا ترابی افزود: اخیرا با یکی از شهرداری‌های شهرهای همجوار که پناهگاه دارند وارد مذاکره شده‌ایم که بابت این موضوع با دریافت هزینه، سگ‌ها را از شهر جمع کنند که تا هفته آینده با به توافق رسیدن در این موضوع اقدام به جمع‌آوری می‌کنند.

حدود ۴۰ قلاده سگ جمع‌آوری شد

وی در مورد افزایش تعداد سگ‌ها یادآور شد: طی چند ماه گذشته حدود ۴۰ قلاده سگ جمع‌آوری شد اما متاسفانه مشاهده شده که از مناطق و روستاها اطراف سگ‌های ولگرد را به گلوگاه می‌آورند و رها می‌کنند.

شهردار گلوگاه بیان کرد: متاسفانه به علت عدم دوربین در شهرستان نمی‌توانیم متخلفان را شناسایی کنیم که با طرح قراردادی به‌زودی پایش تصویری راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان اشاره کرد: با توجه به این که مردم زباله‌های خود را در ساعت ۹ شب که زمان جمع آوری زباله است بیرون نمی‌گذارند مزید علت بر جمع شدن سگ‌ها برای پیدا کردن غذا شده است، که علاوه بر تجمع سگ‌ها بهداشت عمومی شهر نیز به هم می‌ریزد.

 

وقتی سگ های ولگرد آسایش مردم یک شهر را مختل می کنند!

 

 

 

 

 

 

فارس