رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید مازندران با اشاره به اینکه تعهد ما به انقلاب, کار مطلوب و رضایتمندی مردم است، افزود: امروز ما فرصت پاسخگویی به حاشیه ها نداریم .

 

به گزارش شرق پرس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آیین معارفه و تکریم استانداران مازندران در ساری گفت:جابجایی استانداران دولت یازدهم در دولت دوازدهم برای ایجاد تحرک و جابجایی عقلانیت صورت می گیرد و در مازندران نیز با وجود موفقیت های خوبی که در دولت یازدهم ایجاد شد، مدیریت ارشد آن تغییر کرده است.

رحمانی فضلی افزود؛ که در دولت یازدهم در مازندران کارهای خوبی انجام شده است و این روند نیز با شتاب بیشتری از سوی استاندار فعلی تداوم خواهد یافت.


وی با اشاره به اینکه تعهد ما به انقلاب کار مطلوب و رضایتمندی مردم است، ادامه داد: امروز ما فرصت پاسخگویی به حاشیه ها نداریم .

به گزارش منابع رسمی وی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی به مناطق مختلف کشور پس از پیروزی انقلاب بی نظیر و چشم گیر بوده است، بیان داشت: رویکرد امروز دولت در انتخاب استانداران شتاب بخشی برای خدمات بیشتر به مردم است.

وی با بیان این نکته که توسعه مازندران باید شتاب بگیرد، اظهار داشت: استفاده از نخبگان و مدیران و فرمانداران باتجربه و در عین حال اعتدال گرا توقع وزارت کشور از استانداران است.

وی از استان مازندران به عنوان استان بی نظیر به لحاظ مشارکت و نوآوری ، خلاقیت ، داشتن ظرفیت های طبیعی ، نیروی انسانی دانست و گفت: مازندران را می توان با چندین کشور اروپایی مقایسه کرد.

وی عقب ماندگی اصلی استان های کشور را نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی قدیمی دانست و گفت: تمرکز گرایی و نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید عملیاتی شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش برنامه های دولت را همان برنامه نظام دانست و گفت: تمام برنامه های کشور بر اساس نیازمندی ها ، برنامه های ششم توسعه و توقعات مقام معظم رهبری است ، پس دولت پیگیر برنامه های عموم مردم است.

رحمانی فضلی دولت دوازدهم را اعتدالگر دانست و تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی اولویت اول دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همان تغییر در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی و مردمی کردن اقتصاد کشور است، گفت: دولت بدنبال چنین برنامه هایی است.

 

استاندار جدید : توسعه یافتگی مازندران در سواحل دریا متوقف شد

 

محمد اسلامی در مراسم معارفه خود به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران در ساری که با حضور وزیر کشور صورت گرفت، تصریح کرد: شرایط کشور و منابع و تعهدات دولت به گونه ای است که همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، توسعه بدون توجه به مسایل زیست محیطی و انسانی پایدار نخواهد بود و با شعار زیست محیطی توسعه پایدار صورت می گیرد.

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران: وزیر کشور : فرصت پاسخگویی به حاشیه ها را نداریم/ اسلامی: توسعه یافتگی مازندران متوقف شد

وی با اشاره به اینکه در مازندران فرصت های گسترده ای در برنامه ششم توسعه وجود دارد، افزود:  باید بتوانیم نگاه و رویکردهایی که باعث دگرگونی در زندگی مازندرانی ها می شود را حاصل کنیم،  باید توافق کنیم و با هم بستگی تمام عیار و فی سبیل الله توسعه متوازن در مازندران را پیگیری کنیم.

 

اسلامی تصریح کرد: شرایط و سیاست های اقتصاد مقاومتی کاملا روشن بیان شده و همه چیز مهیا است، نباید مسایل استانی از مقیاس شهرستان به استان و کشور کشیده شود. به صورت واحد مازندران را در صدر جدول تراز توسعه یافتگی کشور قرار دهیم.

 

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه از استعداد سرزمینی و جمعیتی فراوانی در مازندران وجود دارد باید محور توسعه مازندران اقتصاد دریا محور باشد، گفت: اینکه از متراز سواحل مازندران می گوییم نشان می دهد وقتی به دریا رسیدیم متوقف شدیم اما دنیا زمانی که به دریا رسید پیشرفت کرده است، باید دگرگون فکر کرده و تحول را به کمک تک تک مردم و مسئولان آغاز کنیم.

 

در این مراسم محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید مازندران توسط وزیر کشور معرفی شد و از خدمات ربیع فلاح استاندار قبلی استان تجلیل شد.