همچنین در جریان بررسی صلاحیت غلامی، عبدالکریم حسین زاده، حمیده زرآبادی و جهانبخش محبی‌نیا به عنوان مخالف و نبی هزارجریبی، حبیب‌الله دهمرده، عباس گودرزی و احمدی لاشکی به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند...

وزیران پیشنهادی علوم و نیرو از مجلس رای اعتماد گرفتند

 

 

به گزارش شرق پرس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس پایان یافت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز و در دو شیفت کاری صلاحیت دو وزیر باقی مانده از کابینه دولت دوازدهم را بررسی کردند.
 

 

بعد از پایان اظهارات مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی نیرو و علوم، توضیحات برنامه‌های غلامی و اردکانیان، مجلس وارد رای گیری از نمایندگان شد. رئیس جمهور نیز صبح امروز با حضور در بین نمایندگان مجلس به دفاع از برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی خود پرداخت.
 
 
همراه با آغاز رای گیری، هیات دولت از جلسه مجلس خارج شده و کارت‌های اعلام رای بین نمایندگان توزیع شد. نمایندگان نیز پس از دقایقی نظر خود را در خصوص حضور و عدم حضور وزرای پیشنهادی اعلام کردند.
 
 
 
 
همچنین در جریان بررسی صلاحیت غلامی، عبدالکریم حسین زاده، حمیده زرآبادی و جهانبخش محبی‌نیا به عنوان مخالف و نبی هزارجریبی، حبیب‌الله دهمرده، عباس گودرزی و احمدی لاشکی به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند.
 
 
 
پس از آن نیز، سید رضی نوری نماینده شوش و همایون یوسفی نماینده اهواز به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو و عبدالله رضیان نماینده قائمشهر و عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو  سخنرانی کردند.

 
 
 
رضا اردکانیان با ۲۲۵ رای موافق نمایندگان، به عنوان وزیر نیرو در کابینه دواردهم انتخاب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو با ۲۲۵ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۷۶ رای اخذ شده با تصدی وزارت نیرو توسط رضا اردکانیان موافقت کردند.

«منصور غلامی» وزیر علوم شد
 
 
 
غلامی با ۱۸۰ رای موافق به عنوان وزیر علوم دولت دوازدهم انتخاب شد.

بر این اساس نمایندگان مجلس  با ۱۸۰ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۷۶ رای ماخوذه به غلامی برای حضور در وزارت علوم اعتماد کردند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تابناک