اردکانیان در سفر به مازندران در مورد خاموشی های تابستان امسال گفت: پرونده خاموشی تابستان امسال بسته شد و از ۱۹ مرداد ماه خاموشی نداشتیم

شرق پرس: پست ۶۲/۲۳۰ کیلوولت و احداث خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره تغذیه کننده ایستگاه ۶۳/۲۳۰ تنکابن و اتصالات ۶۳ کیلوولت شبکه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو با بیان اینکه این دو طرح در ۳۰ ماه به بهره برداری رسید، گفت: برای احداث پست ۶۳، ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار و برای احداث خط ۲۳۰ نیز ۹۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

اردکانیان افزود: برطرف شدن افت ولتاژ و خاموشی‌ های ناخواسته از مهم‌ ترین اهداف اجرایی این طرح بوده است.

وزیر نیرو در مورد خاموش های امسال تاکید کرد:  پرونده خاموشی تابستان  امسال بسته شد و از ۱۹ مرداد ماه خاموشی نداشتیم.

وزیر نیرو گفت: افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه و جابجایی سریع بار جهت انجام عملیات سرویس و تعمیرات درشبکه از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

اردکانیان، خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه ایستگاه تنکابن را بطول ۲ کیلومتر مدار و احداث خط ۶۳ کیلوولت خروجی ایستگاه تنکابن را ۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تعدیل در بارگذاری ایستگاه‌ های انتقال منطقه، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع، بهبود ولتاژ ایستگاه‌ های منطقه و جلوگیری از خاموشی‌ های ناشی از افت ولتتاژ برق در منطقه از اهداف اجرای این طرح بوده است.

بهره برداری نیروگاه ۲۹ مگاواتی شهرک صنعتی ساری، سیستم انتقال آب بابل، بازدید از سد البرز ، تصفیه خانه آب آشامیدنی و فاضلاب ساری و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه مسیر انتقال آب آشامیدنی از سد شهید رجایی از برنامه‌ های روز دوم وزیر نیرو به مازندران است.

 

 

 

 

yjc