علی صداقت با اشاره به مشکلاتی که در آزادسازی حریم رودخانه برزو مشاهده شد، گفت: اگر به قانون توجهی نداشته باشیم همین می‌شود که چهار طبقه ساختمان در حریم رودخانه احداث شود.

 

sedagat-dadsetan16

دادستان بهشهر با اشاره به وجود ساختمان چهار طبقه در حریم رودخانه برزو بهشهر، گفت: این ساختمان، محصول بی‌توجهی به قانون است.

 

 

به گزارش شرق پرس، علی صداقت در جلسه کارگروه آزادسازی حریم رودخانه «برزو» اظهار کرد: اگر هر یک از مسئولان براساس قانون کارها را پیش ببرند مشکلی نخواهند داشت، در بحث حریم رودخانه، تغییر کاربری غیرمجاز، تصرف اراضی ملی و حریم راه و راه‌آهن، تمام ساختِ بناهایی که انجام می‌شود را می‌توانیم با رعایت قانون و بدون هیچ هزینه‌ای پیش ببریم.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در آزادسازی حریم رودخانه برزو مشاهده شد، تصریح کرد: اگر به قانون توجهی نداشته باشیم همین می‌شود که چهار طبقه ساختمان در حریم رودخانه احداث شود و اکنون به دنبال آن باشیم تا،‌ اعتباری برای ساختمان مذکور تعیین کرده یا برای قلع و قمع و خارج کردن آن از حریم رودخانه اقدام کنیم.

 

دادستان بهشهر با بیان اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم و باید در اقدامات تسریع شود، افزود: برای بحث آزادسازی حریم رودخانه، نیاز به دو راهکار داریم یکی توافق است که باید از معتمدان، ریش‌سفیدان، اعضای شورای شهر و افراد بانفوذ استفاده کنیم و دوم اینکه اگر توافق حاصل نشد، باید در چارچوب قانون به مالکان مهلت داده شود و در مرحله آخر نیز با ابزار قانونی وارد شویم.

 

صداقت ادامه داد: برای کار کارشناسی نیاز به زمان زیادی نیست، می‌توان این کار و اعلام نتیجه مربوطه را در ۲۴ ساعت انجام داد.

 

 

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای دارای سند، بدون سند و واحدهایی که حریم رودخانه را رعایت نکردند باید تفکیک شوند، اظهار کرد: حتی واحدهایی که سند دارند اما حریم رودخانه را رعایت نکردند باید در کارشناسی‌ها، مطابق قانون با آنها برخورد شود.

 

صداقت بیان داشت: در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری اطلاعات نهایی برای دریافت اعتبارات لازم اقدام شود تا هم بودجه خوبی دریافت کنیم و هم به مردم امید بدهیم. اگر بار دیگر حادثه سیل ویرانگر در این شهرستان تکرار شود، پاسخگویی به آن دشوار است.

 فارس