عبدالعزیز خوجه، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان، پیش از آن که از منصب خود استعفا دهد، اعلام کرد: من دستور توقیف شبکه ماهواره‌ای "وصال" و بستن دفتر این شبکه در ریاض و ممانعت از پخش برنامه‌های این شبکه از داخل عربستان را دادم.

 

 

 

در پی حادثه تروریستی استان الاحساء عربستان، دفتر شبکه ماهواره‌ای “وصال” به جرم برنامه‌های تحریک کننده علیه تشیع بسته شد. در همین حال، پادشاه عربستان با استعفای وزیر فرهنگ این کشور موافقت کرد.
 
 
 
 
شرق پرس: به دنبال جنایتی که روز عاشورا در روستای «دالو» در استان الاحساء در شرق عربستان رخ داد و در آن تعدادی از شهروندان عربستانی و دو تن از نیروهای امنیتی در عملیات تعقیب مجرمان کشته شدند، دفتر شبکه ماهواره‌ای «وصال» به دلیل برنامه‌های تحریک آمیز ضد شیعه بسته شد.
 
 
 
ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید عبدالعزیز خوجه، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان، پیش از آن که از منصب خود استعفا دهد، اعلام کرد: من دستور توقیف شبکه ماهواره‌ای “وصال” و بستن دفتر این شبکه در ریاض و ممانعت از پخش برنامه‌های این شبکه از داخل عربستان را دادم.
 
 
 
خوجه در واکنش به جنایت روستای دالو گفت: حاکمیت ملی خط قرمز است و عربستان بدون هیچ جانبداری و یا تبعیضی وطن اصلی همه مردمانش است.
 
 
 
وی ادامه داد: تروریست‌ها و فرقه گراها از ما نیستند. عربستان یک کشور انسان دوست است. دین آن اسلام، ستون‌هایش مردم، مسامحه شیوه زندگی آن و ثروتش امنیت است.
 
 
 
وی با ادای احترام به ساکنان منطقه الاحساء و روان پاک شهدای آن منطقه و نیروهای امنیتی که در تعقیب جنایت کاران جان خود را از دست دادند، تاکید کرد: تروریست‌ها دین و مذهب ندارند و دشمنان همه ادیان و همه فرقه‌های مذهبی و به طور کلی دشمن انسانیت هستند.
 
 
 
وی در ادامه با هشدار نسبت به افرادی که در خارج از عربستان فتنه انگیزی می‌کنند، تاکید کرد: در مقابل تمامی رسانه‌های شنیداری یا دیداری یا اینترنتی و یا نوشتاری که تلاش کنند تمامیت ارضی، امنیت و آرامش عربستان را بر هم بزنند، می‌ایستیم و با همکاری نیروهای امنیتی شجاع عربستان و شهروندان شریف این کشور با تمام قوا با فتنه‌انیزان مقابله می‌کنیم.
 
 
 
این در حالی است که پادشاه عربستان در حکمی با تایید استعفای وزیر فرهنگ و رسانه این کشور، بندر الحجار، وزیر حج عربستان را عهده دار مسئولیت وزارت فرهنگ کرد.
 
 
 
به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان حکم استعفای عبدالعزیز خوجه، وزیر فرهنگ و رسانه این کشور را پذیرفت و در حکمی بندر الحجار، وزیر حج عربستان را علاوه بر ادای وظایف کنونی خود، مکلف به پذیرش مسئولیت وزارت فرهنگ و رسانه کرد. در این حکم پادشاه عربستان آمده است با درخواست عبدالعزیز خوجه برای کناره گیری از منصب خود موافقت شد و به این ترتیب مسئولیت این وزارتخانه به بندر حجار با حفظ منصب فعلی وی سپرده می‌شود.
 
 
 
خوجه در ۱۴ فوریه ۲۰۰۹ به موجب حکمی از سوی پادشاه عربستان به عنوان وزیر فرهنگ و رسانه عربستان منصوب شده بود.