همایش استانی ائمه جمعه استان مازندران شامل امامان جمعه 44 شهر استان در تاریخ ششم اسفند سال‌جاری با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی و استاندار مازندران در شهرستان میان‌دورود برگزار می‎شود

kongere-aeme-jomee
کنگره استانی ائمه جمعه ۴۴ شهر مازندران ششم اسفند در میاندورود برگزار می‎شود.

 

 

به گزارش شرق پرس، نشست هماهنگی برپایی همایش امامان جمعه استان مازندران صبح امروز با حضور ائمه جمعه ۹ شهر استان در دفتر امام جمعه میاندورود برگزار شد که ائمه جمعه شهرهای کیاسر، نکا، امیرکلا، فرح‌آباد، جویبار، شیرگاه، کلارآباد، میاندورود و زاغمرز حضور داشتند.

 

 

مهم‎ترین مسائل و موارد مورد نیاز برای برپایی همایش استانی ائمه جمعه مازندران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که کیفی‌سازی این همایش و بالابردن محتوای عملی و علمی کنگره از موارد جدی مورد بررسی در این نشست هماهنگی بود.

 

بر اساس آنچه در این نشست اعلام شد همایش استانی ائمه جمعه استان مازندران شامل امامان جمعه ۴۴ شهر استان در تاریخ ششم اسفند سال‌جاری با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی و استاندار مازندران در شهرستان میان‌دورود برگزار می‎شود و حضور متولیان دستگاه‎های اجرایی به ویژه در حوزه فرهنگ در این نشست پیش‌بینی شده است و هدف اصلی آن بررسی موضوع سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی در تحقق شعار محوری سال و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

 

همچنین بحث کیفیت‌بخشی و توجه به مؤلفه‎های کمی حضور نمازگزاران به ویژه جوانان در نماز جمعه و بالابردن کیفیت خطبه‎های نماز جمعه استان همچنین بررسی مسائل و مشکلات مناطق مختلف و ارائه راهکار مناسب با حضور مسئولان اجرایی ارشد استان مازندران از دیگر اهداف این همایش یک‌روزه عنوان شده است و توجه به مسائل مهم استان، کشور، منطقه و جهان منویات رهبری در این موارد همچنین نحوه تنظیم بیانیه پایانی به نحوی که در آن به مشکلات و مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اشتغال و کشاورزی توجه شده باشد.

 

بررسی اقدامات انجام شده در موضوع شعار سال مقام معظم رهبری و انتقال مطالبات مردمی به مسئولان، مسائل کشورهای اسلامی از جمله موضوعات مورد بحث و تبادل نظر در این کنگره یک‌روزه در اسفند سال جاری است.

 

یکی از موضوعات مهم در نشست هماهنگی امروز امامان جمعه ۹ شهر مازندران تهیه گزارش از مقدمات برپایی همایش برای ارائه به نماینده ولی‌فقیه در مرکز استان و آمادگی حضور در جلسه ائمه جمعه ۷۸۰ شهر کشور در حضور رهبر انقلاب و ارائه گزارش در محضر ایشان بود.

 

ارائه مقالات مختلف در مسائل علمی و اخلاقی و سیاسی به‌وسیله برخی از ائمه جمعه و نشست تخصصی ائمه جمعه با استاندار مازندران از جمله برنامه‎های فشرده و پرمحتوای نشست ائمه جمعه مازندران در تاریخ ششم اسفند سال جاری در شهرستان میان‌دورود است./فارس