عباسعلی کدخدایی در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد؛ تنها هفت نفر از کاندیدای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند

شرق پرس : ساعات پایانی شب گذشته خبرگزاری رسمی فارس با انتشار لیست هفت نفره، اعلام کرد که شورای نگهبان نظر قطعی خود را درباره تائیدصلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری در قالب نامه به وزارت کشور اعلام کرد.

 

بر اساس آخرین خبر‌هایی که از نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان در خصوص کاندیدا‌های ریاست جمهوری به دست آمده، این شورا ۷ نفر را به عنوان افرادی که صلاحیت شان احراز شده معرفی کرد. بر اساس این خبر ، آقایان سیدابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده و امیرحسین قاضی زاده (جمعا ۷ نفر)تایید صلاحیت شده‌اند. و باقی نامزدها  از جمله علی لاریجانی، عزت الله ضرغامی، اسحاق جهانگیری ، مسعود پزشکیان، سعید محمد، رستم قاسمی، محمود احمدی نژاد و… احراز یا تایید صلاحیت نشدند.

هر چند خبر رسمی تاکنون پیرامون تائیدصلاحیت منتشر نشده و بعضا منابع نزدیک به وزارت کشور و شورای نگهبان، اعلام نظر در این خصوص را زودهنگام توصیف کرده اند، شواهد و خبرهای غیر رسمی نشان می دهد، نتیجه نهایی تفاوتی با گزاره اعلامی ندارد.

گفتنی است روز گذشته، حسین دهقان، رستم قاسمی، علیرضا افشار، محمد عباسی و مسعود زریبافان از دیگر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که به نفع جبهه انقلاب و سید ابراهیم رئیسی از دور رقابت ها انصراف می‌دهند.

انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و هشتم خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود و کاندیداهای تائید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان می توانند مطابق با قانون از هفتم تا ۲۶ خرداد ماه رسما تبلیغات خود را در سراسر کشور انجام بدهند.

 

تکمیلی

این خبر تائید شد و نام هفت نفر کاندیدای احراز صلاحیت شده رسماً از سوی وزارت کشور اعلام شد.