توحیدی مقدم گفت : با توجه به مخالفت جدی محیط زیست، بازگشایی اولیه جاده هزارجریب از روستای تجرخیل به روستای پابند بهشهر انجام خواهد شد

به گزارش شرق پرس عبدالجواد توحیدی مقدم در گفتگو با  مهر با اشاره به اعتبارات مصوب سال ۹۷ و ۹۸ اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۷، ۲۲ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان اعتبار برای این شهرستان مصوب شد که خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته با ارتقای ۱۱۰ درصدی اعتبارات این میزان اعتبار در پایان سال به ۴۹ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار ۲۶ میلیارد و ۹۹۳ میلیون یعنی ۵۴/۸ درصد تخصیص پیدا کرد که نسبت به میانگین تخصیص استان بیش از ۱۱ درصد بوده است.

به گفته فرماندار نکا جمع کل اعتبارات مصوب در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال ۹۸، ۲۶ میلیارد با ۲۵۹ پروژه در نظر گرفته شد که در این راستا هفته دولت ۹۸ بیش از ۴۵ طرح با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

توحیدی مقدم افزود: با مدیریت زمان و تفکر حاکمیتی توسط مدیران، دستگاه‌های اجرایی مهم شهرستان نکا در یک سال اخیر ۱۱۷ میلیارد تومان برای پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، عمران شهری، اجتماعی، خدماتی و غیره هزینه کردند.

وی در ادامه با اشاره به خروج هزار جریب نکا از بن بست ۴۰ ساله اذعان داشت: با توجه به مخالفت جدی محیط زیست در پروژه پابند، بازگشایی و آزادسازی اولیه جاده هزار جریب از روستای تجرخیل به روستای پابند بهشهر انجام خواهد شد که با اتصال این جاده هزار جریب نکا به محور ارتباطی شرق مازندران به دامغان متصل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این پروژه به مسافت حدود پنج کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۴۴۰ میلیارد از جمله پروژه‌های اولویت دار شهرستان نکا است که با پیمانکاری بسیج سازندگی در حال اجرا است.

نماینده عالی دولت در نکا به بحث بحران سیل اخیر در این شهرستان اشاره و بیان کرد: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار حوزه زیرساختی و زیربنایی در بحران سیل اخیر مصوب شد که تا به امروز ۷۰ درصد اعتبار مربوطه تخصیص داده شد.

توحیدی مقدم گفت: پل روستاهای پوروا، درویشان، حسین آباد، چرمی، سفل میان، استخرپشت و پجت از جمله پروژه‌هایی بحرانی در حال انجام است همچنین در بحث محورهای بحرانی و آسیب زا ۲۳ روستای بخش هزار جریب در معرض رانش قرار گرفتند که برای این موضوع نیز تدابیری اندیشیده شد.

وی همچنین در بررسی وضعیت ساماندهی نکا رود متذکر شد: لایروبی و بستر سازی رودخانه‌ها به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی سیل نقش کلیدی در امر کنترل سیلاب دارد در همین راستا ۶ کیلومتر از مسیر ۳۰ کیلومتری طرح ساماندهی نکا رود لایروبی شد

فرماندار نکا در ادامه از احداث پل غیر همسطح و زیرگذر پل کمربندی در خروجی شهر نکا خبر داد: طرح ورودی شرقی نکا یکی از مهمترین دغدغه مردمی به شمار می‌رود که با ساخت پل غیر همسطح در محدوده روستای چاله پل، یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری با تزریق به موقع اعتبارات به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه ۲۲ مجموعه نیمه فعال وارد چرخه تولید شدند خاطر نشان کرد: ۲۱۶ مجموعه صنعتی با فرصت شغلی ۴۱۰۰ نفر در مدار تولیدی و صنعتی شهرستان قرار دارند که از این تعداد ۱۳۹ مجموعه صنعتی فعال و ۷۷ واحد دیگر نیمه فعال و راکد هستند که خوشبختانه با نشست‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین حمایت بنیاد برکت ۲۲ واحد نیمه فعال، غیر فعال و راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت.

توحیدی مقدم با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری خاطرنشان کرد: انتخابات به عنوان یک مانور و بیعت دوباره مردم با انقلاب و نظام را تداعی می‌کند همچنین حضور مردم در عرصه انتخابات بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشاند در این راستا نیز ۱۲۲ صندوق در شعب‌های مشخص شده این شهرستان قرار دارد که تائید نهایی شدند.