هادی نژاد با بیان اینکه واحدهای فاقد پروانه کسب در ساری و میاندرود پلمپ خواهند شد افزود : هم اکنون ۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی ، توزیعی و خدمات فنی مهندسی در قالب ۶۵ اتحادیه در ساری و میاندرود مشغول فعال هستند.   به گزارش شرق پرس, اسماعیل […]

 

هادی نژاد با بیان اینکه واحدهای فاقد پروانه کسب در ساری و میاندرود پلمپ خواهند شد افزود : هم اکنون ۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی ، توزیعی و خدمات فنی مهندسی در قالب ۶۵ اتحادیه در ساری و میاندرود مشغول فعال هستند.

 

به گزارش شرق پرس, اسماعیل هادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا شمار واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در ساری و میاندرود را دو تا سه هزار واحد اعلام کرد.

 

وی گفت : به تمامی واحدهای صنفی فاقد پروانه تذکر داده شده که در کم ترین زمان ممکن نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند.

او افزود : هم اکنون ۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی ، توزیعی و خدمات فنی مهندسی در قالب ۶۵ اتحادیه در ساری و میاندرود مشغول فعال هستند.

هادی نژاد گفت : بخش عمده ای از مجموع واحدهای صنفی فعال در این دو شهرستان در بخش های تولیدی و خدماتی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب را از طرح های مهم و در دست اجرای سازمان صنعت و معدن معرفی کرد و افزود : فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب بنا به دلایل مختلف در حال گسترش است و این امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

هادی نژاد گفت : باید شرایطی فراهم شود تا واحدهای صنفی از حالت سنتی و تک واحدی خارج و تبدیل به فروشگاه های بزرگ شوند که این طرح نیز در برخی از مناطق ساری و میاندرود اجرا شده و در بقیه مناطق هم در دست اجرا است.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت ساری و میاندرود همچنین از اجرای طرح نهادینه کردن صدور فاکتور به عنوان یکی از برنامه های این اداره در آینده خبر داد.

وی به بازرسی های صورت گرفته از واحدهای صنفی این دو شهرستان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون حدود هفت هزار مورد بازرسی انجام شد که در نتیجه آن یکهزار و ۲۳۰ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

او افزود : پرونده واحدهای صنفی متخلف به ارزش حدود ۹۷۰ میلیون ریال برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

هادی نژاد عمده تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی را گرانفروشی ، درج نکردن قیمت ، صادر نکردن فاکتور و تقلب در کسب اعلام کرد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

/انتهای خبر