افزایش تعدد سگ های ولگرد در استان مازندران، رفته رفته به یک معضل مهم در عرصه شهری مبدل می شود و این امر ضرورت نگاه مسئولانه را می طلبد

شرق مازندران : عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره نگرانی شهروندان از حضور سگ‌های ولگرد در شهرهای استان در گفت‌وگو با فارس در با اشاره به افزایش حضور سگ‌های ولگرد و افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی برای گرفتن خدمات در این بخش اظهار کرد: با افزایش پدیده سگ‌های ولگرد و حمله‌های آنها به مردم نیاز به واکسیناسیون افراد در استان روز به روز بیشتر می‌شود، هر چند موردی از ابتلا به بیماری هاری نداشتیم ولی آثار روانی و روحی این امر به قوت خود باقی است.

وی گفت: مراکز دپوی زباله در استان هم دارای حفاظ خاصی هم نیستند و مرکز ارتزاق سگ‌های ولگرد تبدیل شدند همین موضوع موجب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه جمع‌آوری و انتقال سگ‌های ولگرد به مراکز نگهداری برعهده شهرداری‌ها است، تصریح کرد: بعد از انتقال به مراکز نگهداری باید با کمک دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون و بحث عقیم‌سازی و قلاده‌گذاری اقدام شود ولی این مهم انجام نمی‌‌شود.

علی‌‌پور خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد جولان سگ‌های ولگرد در سطح استان هستیم که بحث قلاده‌گذاری، نگهداری سگ‌ها در مراکز و عقیم‌سازی انجام نمی‌شود و تمام اقدامات در بحث واکسن و سرم است.

وی با نگرانی از روند صعودی وضعیت گزش از سگ، گفت: باتوجه به هزینه‌های بالا مقابله با بحث سگ‌های ولگرد لازم است این مسائل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.