رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری و میاندرود گفت: توسعه کارگاههای فرش دستباف روستایی ، علاوه بر اشتغالزایی مناسب و اصولی ، در رونق اقتصادی منطقه نیز نقش بسزایی دارد. به گزارش شرق پرس، وی توجه و تقویت واحدهای تولیدی را ازجمله رویکردهای اصلی دولتمردان ذکرکرد و اظهارداشت: همسو با تحقق این مهم […]

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری و میاندرود گفت: توسعه کارگاههای فرش دستباف روستایی ، علاوه بر اشتغالزایی مناسب و اصولی ، در رونق اقتصادی منطقه نیز نقش بسزایی دارد.

به گزارش شرق پرس، وی توجه و تقویت واحدهای تولیدی را ازجمله رویکردهای اصلی دولتمردان ذکرکرد و اظهارداشت: همسو با تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی شود.

اسماعیل هادی نژاد در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ کارگاه تولید فرش دستباف روستایی ساری و میاندرود برای دریاف تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی به بانک های عامل معرفی شدند.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۷۰۰ بافنده فرش دستباف برای برخورداری از مزایای بیمه به شعب تامین اجتماعی شهرستان های ساری و میاندرود معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ساری و میاندرود افزود: تاکنون حدود چهار هزار نفر از بافندگان فرش دستبافت از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند .

هادی نژاد با بیان اینکه هر روزه به تعداد بافندگان فرش دستباف افزوده می شوند ، بر لزوم نظارت بر روند تولید فرش دستباف تاکید کرد و گفت: شناسایی بافندگان فعال در صنعت فرش دستباف ضروری است.

وی افزود: در صورت تحقق این مهم ، روند اعطای تسهیلات بانکی و همچنین توزیع امکانات در بین فعالان در صنعت فرش دستباف سرعت می گیرد .

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ساری در بخش دیگر سخنان خود مجموع بازرسی های صورت گرفته از واحدهای صنفی این شهرستان را از ابتدای سال جاری تاکنون را سه هزار و۶۸۰ مورد ذکرکرد و گفت: ازاین تعداد ۷۱۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و تعزیر شدند.

هادی نژاد گفت: همچنین از ابتدای سال جای تاکنون ۳۷۰ مورد گزارش مردمی در ارتباط با تخلف واحدهای صنفی به صورت تلفنی ، حضوری و کتبی دریافت شد که با بررسی های صورت گرفته تخلف ۱۱۴ واحد صنفی محرز شد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

شهرستان های ساری و میاندرود بیش از ۲۲ هزار واحد صنفی و غیر صنفی دارد.

 

/انتهای خبر