ابوالحسن نواب،عضو جامعه روحانیت مبارز هم تحرکات برخی سیاسیون برای طرح شرط سنی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری را نادرست و غیرعقلانی دانست و اظهار داشت: این کار صحیح نیست. . شرق پرس: وی افزود: اگر بنا باشد که شرط سنی برای خبرگان رهبری مطرح شود بسیاری از اعضای مجلس خبرگان هم با این محدودیت […]

ابوالحسن نواب،عضو جامعه روحانیت مبارز هم تحرکات برخی سیاسیون برای طرح شرط سنی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری را نادرست و غیرعقلانی دانست و اظهار داشت: این کار صحیح نیست.
.

شرق پرس: وی افزود: اگر بنا باشد که شرط سنی برای خبرگان رهبری مطرح شود بسیاری از اعضای مجلس خبرگان هم با این محدودیت رو به رو خواهند شد و این فقط مختص آیت الله هاشمی رفسنجانی نخواهد بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بسیاری از اعضای مجلس خبرگان سن و سال بیشتری نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی دارند و اگر بنا باشد شرط سنی مطرح شود، آیت الله جنتی، آیت الله خزعلی، آیت الله محمد یزدی و بسیاری دیگر نیز با این محدودیت رو به رو خواهند شد.

در مجلس خبرگان همچون شورای نگهبان افراد سن بالا می توانند حضور داشته باشند

در همین حال حجت الاسلام محسن غرویان،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  گفت:برخی از کهنسالان مثل مراجع تقلید هستند که با سن بالا وظایف مرجعیت خودشان را انجام می دهند و مشکلی هم ندارند حتی خود آقای جنتی هم با سن بالا در شورای نگهبان انجام وظیفه می کنند بنابراین در مجلس خبرگان هم همچون شورای نگهبان افرادی با سن بالا می توانند به وظایف خود عمل کنند.

غرویان با اشاره به شرایط سنی آیت الله هاشمی گفت: ازآنجایی که آیت الله هاشمی از طرف مقام معظم رهبری به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شده اند بهترین سند و مدرک برای اثبات کارآمدی ایشان در انجام وظایف در این سطح مدیریت است بنابراین مجلس خبرگان هم مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام است لذا اگر ایشان برای این پست صلاحیت دارند باتوجه به سوابقی که دارند برای ریاست بر مجلس خبرگان نیز صلاحیت دارند.

آریا