برخی از بانوان ورزشكار بهشهر عدم دارا بودن سالن های تخصصی را از جمله مشكلات در كنار عدم وجود اسپانسر و وضعیت مالی نامطلوب اعلام كرده و خواهان توجه مسئولان به این امر شدند.

 

varzesh-banvan5

به گزارش شرق پرس در سالهای اخیر و با توجه به تلاش مسئولان شهرستانی، استانی و ملی در شهرستان شاهد رونق امر ورزش در شهرستان بهشهر بوده ایم اما به رغم رشد ورزشی در این شهرستان در برخی از رشته ها، رشته های ورزشی در بخش بانوان وضعیت مطلوبی ندارد و ورزش بانوان بهشهر از عدم سالن های تخصصی رنج می برد.

 

 

 با توجه به نقش اساسی که بانوان در جامعه دارند، ورزش بانوان سلامت جامعه را تضمین می کند چرا که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و سلامت بانوان به معنای سلامت مستقیم نیمی از جامعه است که باید مورد توجه باشد و در این راستا برنامه ریزی مناسب و مدون انجام شود.

 

 

برخی از بانوان ورزشکار بهشهر عدم دارا بودن سالن های تخصصی را از جمله مشکلات در کنار عدم وجود اسپانسر و وضعیت مالی نامطلوب اعلام کرده و خواهان توجه مسئولان به این امر شدند.

 

 

سالن تخصصی ورزش بانوان در بهشهر وجود ندارد

میترا عباسی مادر یک ورزشکار دختر بهشهری در این رابطه گفت: متاسفانه سالن های تخصصی برای بانوان در بهشهر وجود ندارد و در زمان هایی تمرینات ورزشی بانوان برگزار می شود که ما مجبور به همراهی فرزندان خود به باشگاه هستیم.

 

 

وی افزود: به عنوان مثال ساعتی که برای یک تایم ورزش در نظر گرفته می شود بین ساعت یک و نیم بعدازظهر تا سه و یا سه و نیم است که این زمان، برای یک دختر زمان مناسبی نیست که تنها به سمت باشگاه برود.

 

عباسی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون امنیت کامل در جامعه وجود دارد و مشکلی در این رابطه نداریم اظهار داشت: من یک مادرم و مثل همه مادران نگران سلامت فرزندانم هستم و مجبورم از زمان استراحت خود بزنم و با دخترم همراهی کنم تا در ورزش که علاقه شدید به امر ورزش دارد به موفقیت برسد.

 

 

وی گفت: اگربانوان دارای سالن تخصصی باشند و ساعات مناسبی در صبح یا عصر به آنان اختصاص یابد ما خانواده ها نگرانی نداریم و با خیال آسوده فرزندان ما به ورزش می پردازند.

 

 

کمبود امکانات ورزش بانوان

یکی دیگر از ورزشکاران بهشهری نیز در رابطه با بیان اینکه امکانات ورزشی بانوان کم است خاطر نشان کرد: ساماندهی، نظم دهی و رسیدگی کمتری به ورزش بانوان نسبت به ورزش آقایان به دلیل عدم بودجه و اعتبارات کمتر انجام می شود.

 

 

وی با قدردانی از تلاش همه جانبه مسئول ورزشی بانوان بهشهر  مولود کفشی اظهار داشت: این مسئول ورزشی با کار شبانه روزی خود برای بانوان و در برخی موارد هزینه های شخصی، با تمام توان وارد شده است اما مشکل ما اختصاص سالن ورزشی تخصصی بانوان است که مسئولان باید به داد ما بانوان برسند و به فکر سلامت جسم و روح ما باشند.

 

 

وی ادامه داد: بیشتر سالن های شهرستان در ساعاتی نامناسب به بانوان اختصاص دارد و در یک ماهه رمضان سالن برای بانوان تعطیل است و شیفت شب به آنان اختصاص داده نمی شود.

 

 

این ورزشکار بدون اعلام نام خود و رشته ورزشی مورد نظر گفت: همه ورزش های توپی ما در بهشهر برای تمرینات و مسابقات با عدم وجود سالن اختصاص و مناسب روبرو بوده و از آن رنج می برند و به نوعی ما ورزشکاران خانه به دوش هستیم و بانوان ورزشکار برای تمرینات باید از سالن های مختلف شهرستان استفاده کنند تا آمادگی ورزشی داشته باشند.

 

 

وی گفت: عدم وجود فضای مناسب ورزشی برای تمرینات، مناسب ورزشکار و در شان او نیست و مسئولان باید به فکر ورزش بانوان باشند و بدانند اگر سالن اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شود تجربه بهتری را در مدال آوری و قهرمان پروری در رشته های مختلف ورزشی تجربه خواهیم کرد.

 

 

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش بهشهر نیز گفت:‌ سالن اختصاصی برای ورزش بانوان بهشهر نداریم و به نوعی ورزش بانوان بهشهر محروم از امکانات و سالن های تخصصی بانوان است.

 

 

۲۵۰۰ بانوی ورزشکار سازمان یافته در بهشهر فعالیت می کنند

مولود کفشی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ نفر بانوی ورزشکار سازمان یافته در هیئت های مختلف ورزشی فعال هستند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی در تعداد ورزشکاران سازمان یافته بانوان داشته ایم اظهار داشت: ۲۸ هیئت بانوان در سطح شهرستان بهشهر فعال است که  هیئت های والیبال، بسکتبال و کاراته در لیگ استان شرکت کردند.

 

 

وی گفت: مشکلات کمبود فضای ورزشی برای بانوان و عدم سالن اختصاصی برای این قشر از ورزشکاران از مشکلاتی است که ورزش بانوان شهرستان بهشهر از آن رنج می برد.

 

 

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش بهشهر خاطر نشان کرد: ورزش بانوان بهشهر از نظر سالن های تخصصی جایگاه مطلوبی ندارد و بانوان ورزشکار ما برای ورزش های توپی و همچنین آمادگی برای مسابقات و تمرینات مختلف با مشکل مواجه هستند.

 

 

کفشی افزود: با توجه به اینکه تیم های مستعد فراوانی در شهرستان بهشهر در هیئت های مختلف ورزشی فعال هستند لذا باید با اختصاص سالن مجزا و اختصاصی برای بانوان در جهت رشد و توسعه ورزش بانوان و افزایش قهرمان پروری در این راستا تلاش کنیم.

 

 

ساعت مرده ای برای ورزش بانوان تخصیص یافته است

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم سالن اختصاصی برای بانوان، ساعات مرده ای به ورزش بانوان اختصاص یافته است که امیدواریم با اختصاصی کردن سالن بانوان این مشکلات برای ورزش بانوان از بین رفته و همه ورزشکاران به طور سازمان یافته در یک مکان به تمرینات بپردازند و در جهت تقویت ورزش بانوان گام های مثبت برداشته شود.

 

 

این مسئول ورزش بانوان بهشهر یادآور شد: رایزنی های مختلفی در این رابطه انجام شده تا سالن تخصصی بانوان برای این قشر در نظر گرفته و در اختیار قشر ورزشکار بانوان قرار گیرد تا مشکلات فرهنگی و تردد و غیره حل شود.

 

 

کفشی با بیان اینکه ما در ورزش تنها به فکر پرورش قهرمان در رشته های مختلف ورزشی نیستیم یادآور شد: توسعه و ترویج فرهنگ در جامعه نیز از مسائل مهمی است که مورد توجه ماست و به همین دلیل با اختصاصی کردن سالن های ورزشی بانوان و برادران در پی آن هستیم که مشکل تردد در این رابطه حل شود تا خدای ناکرده شاهد مشکلات فرهنگی نباشیم.

 

 

وی همچنین با اعلام اینکه ورزش بانوان از عدم اسپانسر و حامی مالی رنج می برد خاطر نشان کرد: چون ورزش بانوان برنامه تصویری ندارد به همین دلیل اسپانسر و حامیان مالی، رغبت به ورزش بانوان ندارند و برای ورزش آقایان هزینه می کنند تا شرکت و برندشان شناخته شود.

 

 

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش بهشهر با تاکید بر توجه ورزش همگانی در کنار ورزش های دیگرادامه داد: سلامت جامعه، سلامت همه خانواده های ایرانی است که امیدواریم در این بین با اجرایی شدن مناسب طرح ورزش همگانی در شهرستان یکی از مهم ترین مولفه های سلامت شهروندان به ویژه سلامت بانوان تامین شود.

 

 

کفشی گفت: انتظار داریم با توجه به حضور ورزشکاران و تیم ها در سوپر لیگ کشور در رشته های مختلف ورزشی بانوان، هیئت های مختلف ورزش بانوان بیشتر از قبل دیده شوند و با حمایت های مختلف مسئولانی شهرستانی،  استانی و کشوری، زمینه های رشد و توسعه ورزش بانوان بهشهر، فراهم شود.

 

 

شرایط موجود به نفع ورزش بانوان در بهشهر نیست و در عمل حمایتی از ورزش بانوان نمی شود که در این رابطه  توجه به ورزش بانوان از جمله مسائل مهمی است که امیدواریم بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد و ساز و کار مشخصی برای آن فراهم شود تا بتوانیم به آینده ورزش بانوان امیدوار باشیم.

مهر