با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان مازندران، فرماندار، شهردار و مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان گلوگاه نشستی در خصوص مسائل و مشکلات جوانان و سازمان های مردم نهاد(سمن) در گلوگاه برگزار شد.

گلوگاه سمن جوانان

 

 

با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان مازندران، فرماندار، شهردار و مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان گلوگاه نشستی در خصوص مسائل و مشکلات جوانان و سازمان های مردم نهاد(سمن) در گلوگاه برگزار شد.

 

 

به گزارش شرق پرس، فرماندار گلوگاه در این نشست گفت: جوانان موتور محرکه کشور هستند و در حال حاضر کشور جوانی داریم.

 

 

طوسی همچنین با تاکید بر وجود جوانان در عرصه ورزش ادامه داد جوانان علاوه بر ورزش در عرصه های دیگر از جمله انرژی هسته ای و دیگر علوم باید حضور داشته باشند. او گفت: مهمترین وظیفه ما دولت مردان این است که سمن ها را به عنوان یک نیرو و همکار ببینیم و شاهد پروژه هایی از سوی جوانهای کشور و استان باشیم. وی گفت: در استان  ۲۰۰۰نفر عضو سمن بیرق امید هستند و این فرصت خوبی است تا از ظرفیت ها بخوبی استفاده کنیم.

 

 

 

گلوگاه سمن جوانان

 

طوسی فرماندار گلوگاه اشاره کرد: تعداد زیادی از کسانی که در جبهه ها حضور داشتند جوان بودند که حتی خیلی از آنها تجربه جنگیدن نداشتند وی با بیان اینکه جوانان بخصوص جوانان گلوگاهی در خطر اعتیاد به مواد مخدر هستند گفت: هدف این جلسه ها این است که ما از جوانها در حوزه های مختلف مثل حوزه های سیاسی،اقتصادی و… استفاده کنیم.

 

مشاور استاندار نیز در این نشست گفت: نقش جوانان در توسعه انسان محور نقش قابل انکاری نیست و میزان سازمانهای غیر دولتی فعال در کشور به این معناست که یکی از شاخصه های مهم جامعه مشارکت مردم در جامعه است مانند سازمان صلیب سرخ که در حوزه غیر دولتی کار و کمک قابل توجهی به کشور میکند.

دکتر فقیه به این نکته اشاره کرد که باید با اتحاد دولت را به بیرون بدنه دولتی هدایت کنیم.آنچه که امروز باید به آن توجه کنیم شبکه های اجتماعی،وطنی مردم نهاد است.

 

گلوگاه سمن جوانان

 

در این نشست همچنین مدیر بیرق امید جوانان گلوگاه گفت: علیرغم بوجود آمدن سازمان جوانان و سازمانهای اینچنین هنوز امید جوانان بیشتر نشده است.

آقای کلبادی در ادامه اظهار داشت : ما امکانات خیلی کمی داریم، اماکن تفریحی نداریم، امکانات ورزشی بسیار کم و نا مناسبی داریم اما با این امکانات کم جوانان با غیرت در عرصه های مختلف مقام های زیادی کسب کردند.

وی از مسئولین خواست که به جوانها اعتماد کنند و پست هایی به جوانان بدهند، او گفت با اعتماد به توانایی آنها مطمئن هستم جوانها کارهای خود را به بهترین نحو انجام خواهند داد.

صادقی یکی از مدیران انجمن با اشاره به برنامه ریزی در خصوص سمن ها گفت: ما برای اینکه سازمانهای مردم نهاد را بخواهیم پابرجا کنیم و به هدف والی و تعالی برسیم باید با همکاری یک برنامه تدوین شده و معین داشته باشیم. باید طبق اولویت بندی ببینیم شاخصه های ما در حوزه های مختلف،حوزه های اقتصادی،آسییب های اجتماعی و.. چه هست؟ و تا جایی برسیم که انجمن ها به معنی واقعی سازمانهای مردم نهاد شوند.

در پایان مدیر کل امور جوانان استان با اشاره  به اهمیت نماز اول وقت و خواندن قرآن گفت که ما برای عملیات هایی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز اول وقت و خواندن قرآن و عمل کردن به آن آمادگی داریم که کمک های بیشتری انجام دهیم.

سعادتمند همچنین اظهار داشت: جوانها باید امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی اشاره کرد بهترین نشستهای مقام معظم رهبری،نشت با جوانان است. ما کشوری هستیم که بنیانگذار انقلاب اسلامی به ما یاد داد آزاده زندگی کنیم ،ایثارگر و تلاشگر باشیم و باید خودمان را با شعار سال وفق دهیم.

 

گلوگاه سمن جوانان

 

در این نشست همچنین از شهید شاخص سال، شهید شهرام  اسدپور یاد شد و ازخانواده این شهید و همچنین از کسانی که برای برگزاری این جلسه زحمت کشیدند تقدیر و هدایایی تقدیم کردند.

گزارش و عکس: سمیه اوانپور