در ایام محرم‌الحرام و در هفته دفاع مقدس نخستین یادواره شهدای رسانه کشور با حضور اهالی رسانه و مسئولان استانی و کشوری در بابلسر مازندران برگزار شد

شرق پرس : سردار غلامرضا سلیمانی در نخستین یادواره شهدای رسانه کشور با محوریت شهید مدافع حرم هادی باغبانی، اظهار کرد: در ایام محرم‌الحرام و در هفته دفاع مقدس در نخستین یادواره شهدای رسانه کشور که در شهر بابلسر برگزار می‌شود هستیم و چون سخن از شهدا و محور بحث در این جلسه باشکوه و معنوی مباحث مربوط به جان‌فشانی‌های شهدای عزیز است به‌نظر می‌رسد که در ابتدا باید جملاتی را بیان کنم در ارتباط با عظمت پدیده‌ای که شهدای ما برای آن جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک حادثه بزرگ در دوران معاصر بود که پیامدها و دستاوردهای بزرگ و راهبردی را نیز به دنبال داشت، افزود: نه تنها ساقط  شدن حکومت منحط و پوسیده پهلوی که در آن روزگار سنگربان و مدافع منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شد، انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و همت عالی ملت ایران آن نظام شاهنشاهی و پوسیده را ساقط کرد که از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین کشور با اشاره به اینکه شکل‌گیری نظام علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی از دستاوردهای بزرگ و باعظمت انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: البته انقلاب اسلامی دستاوردهای دیگری به دنبال داشته بخشی از دستاوردهای انقلاب در همان روز و ماه‌های نخست پیروزی قابل رویت بود اما بخش دیگری از دستاوردها به‌دلیل اینکه در فضای راهبردی اتفاق افتاد سال‌ها زمان برد تا ما آنها را مشاهده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: امروز که ۴۰ سال از عمر بابرکت نظام انقلاب سپری شده و در چله دوم انقلاب اسلامی قرار گرفتیم می‌توانیم به دستاوردهای دیگر انقلاب اشاره کنیم که ازجمله آن تغییر مفهوم قدرت در دنیا بود امام راحل در انقلاب نه با توسل به قدرت نظامی، سلاح، گلوله بر رژیم قدرتمند و مسلح پهلوی پیروز شد بلکه با راهبرد غلبه خون بر شمشیر و تکیه بر نیروی ایمانی مردم این پیروزی صورت گرفت.

امام قدرت معنوی و نرم را شناسایی کرد

سردار سلیمانی ادامه داد: امام قدرت معنوی و نرم را شناسایی کرد و به میدان آمد و توانست برای نخستین بار در تاریخ بشریت مفهوم قدرت را تغییر دهد به طوری‌که امروز در دنیا مفهوم قدرت تغییر کرده است و می‌بینیم جبهه مقاومت به لحاظ محاسبات ریاضی و تکنولوژی نظامی در مقابل ائتلافی که برابرش ایستاده است قابل محاسبه نیست اما چون تکیه آن بر نیروهای معنوی و ایمانی مردمی است گام در راهی نهاده است که انقلاب اسلامی آن را گشوده و در مقابل یک قدرت متنوع و متکثر به پیروزی قطعی و تعیین‌کننده می‌رسد که به‌معنای تغییر مفهوم قدرت است.

وی با اعلام اینکه قدرت‌های نظامی بزرگ دنیا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تعیین معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای و در دخالت سرنوشت کشورها فاقد کارایی شدند، اظهار کرد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی تعیین هندسه قدرت بود آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم برای تعیین هندسه قدرت دخالت کردند جامعه ملل را تبدیل به سازمان ملل کردند و اصلی به نام حق وتو را در شورای امنیت در انحصار پنج کشور قدرتمند قرار دادند تا هندسه جدیدی را دنیا شکل دهند.

 پیروزی انقلاب اسلامی پایان هندسه قدرت بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای رسانه کشور افزود: پیروزی انقلاب اسلامی پایان هندسه قدرت بود به‌طوری‌که قبل از پیروزی کافی بود قدرت‌های بزرگ و آمریکایی‌ها در مورد حکومتی بخواهند تصمیم بگیرند آن کشور خودبه خود دچار فروپاشی می‌شد اما الان وضع چگونه است؟

وی اضافه کرد: امروز صحنه‌های مشاهده شده نشان می‌دهد دیگر قدرت آمریکایی‌ها قابل به‌کارگیری نیست آنها قدرت را به میدان می‌آورند اما به میدان آوردن یک قدرت وسیع و بزرگ در یک پهنه گسترده، به گستردگی منطقه غرب آسیا هیچ دستاوردی برایشان به دنبال ندارد بلکه در هر صحنه نیرو گسترش می‌دهند دچار عدم موفقیت و شکست می‌شوند.

سلیمانی یادآور شد: در چهل سال گذشته در تمام مواجهاتی که با انقلاب اسلامی داشتند چیزی جز شکست، خفت و خواری نبوده است که این محصول انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدای ما است که در راه تثبیت، پیروزی و تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی جانفشانی کردند که لازم است به خوبی این پدیده را بشناسیم و رمز و راز این حرکت بلند و الهی را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به نقش برجسته شهدای رسانه، افزود: شهدای رسانه در این میان نقش اساسی و راهبردی دارند، اگرچه از لحاظ رسانه‌ای در مقایسه با دنیا در ابعاد مختلف فتنه‌های گوناگون، محاصره اقتصادی، هجمه رسانه‌ای، عملیات‌های روانی گسترده، کودتاها، تجزیه طلبی‌ها و جنگ تحمیلی یک نابرابری عظیم و گسترده‌ای را مشاهده می‌کردیم و می‌کنیم اما رسانه‌های انقلابی اگرچه تعدادشان اندک بود در برابر این هجمه‌های رسانه‌ای ایستادند و به برکت خون شهدای رسانه توانستند حقایق انقلاب اسلامی را در دنیا منتشر کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای رسانه کشور با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی شناخته شده است، گفت: تدابیر رهبری در میان مسلمانان به‌واسطه عملکرد خوب رسانه‌ها چه در داخل کشور و در خارج از کشور در کانون توجه ملت‌ها قرار دارد که یک دستاورد بزرگ است، اگر ما امروز عملیات پیچیده رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم آن وظیفه‌ای که رسانه‌های ما دارند باید در شناساندن این حقایق بزرگ به مردم کوتاهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که هرگاه حکومت‌های این کشور اعم از قاجار و پهلوی به بیگانگان تکیه کردند لطمات سنگینی به ایران متحمل شد قرارداد گلستان، ترکمانچای، آخال و معاهده پاریس همه با دخالت‌ها، ناجوانمردی‌ها و خباثت‌های به‌ویژه انگلستان در برخی از صحنه‌های دولت فرانسه بود که بخش‌های عمده از سرزمین ما جدا شود.

سلیمانی ادامه داد: برای روی کار آوردن دولت رضاخان، این انگلیسی‌ها بودند که برای اینکه می‌خواستند حکومت متمرکزی در ایران ایجاد کنند تا بتوانند امنیتی برای صدور نفت و تامین انرژی آورند و هرچه لازم دیدند برای تحقق اهداف خود در جنگ جهانی دوم کشور ما را اشغال کردند و دستور دادند به رضاشاه کشور را ترک کرده و به تبعیدگاه برود و شرایطی به وجود آوردند که تا کودتای ۲۸ مرداد تمام منابع و ذخایر نفتی دولت ما در اختیار دولت انگلستان باشد و بعد مساله ملی شدن صنعت نفت رقم خورد.

وی افزود: با کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی‌ها به صحنه آمدند و همچنان مقدرات کشور ما را در اختیار قرار گرفتند، ۶۰هزار مستشار نظامی را در درون ارتش قبل از انقلاب کشور ایران آوردند و سازماندهی قدرت دفاعی قدرت ایران قبل از انقلاب را در خدمت ناتو قرار دادند.

بیان حقیقت وظیفه رسانه است

رئیس سازمان بسیح مستضعفین تصریح کرد: امروز وظیفه رسانه این است که این حقیقت بزرگ را با تمام زوایا، ویژگی‌ها و خطرات چنین اعتماد و تکیه کردن را برای مردم به‌ویژه برای جوانان بازگو کند.

سردار سلیمانی بیان کرد: نه تنها ملت ایران بلکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در طول ۴۰۰ سال گذشته از جنگ‌های صلیبی تاکنون به‌جز قتل و خونریزی، خیانت و تجاوز، چپاول منابع مسلمانان هیچ عملکرد دیگری در کارنامه خود نسبت به کشورهای مسلمان ندارند.

وی ادامه داد: در کارنامه آنان جز سیاهی، خباثت و پلیدی مشاهده نمی‌شود اگر ما بخواهیم گام در راه تحقق اهداف این ملت عاشورایی و افتخارآمیز بگذاریم و تامین منابع ملی را برای ملت به ارمغان آوریم وظیفه رسانه است که این خباثت‌ها، خیانت‌ها و سرگذشت تاریک کشورهای اروپایی و استعمارگر برای مردم و جوانان بیان کنند.

 ذات و چگونگی شکل‌گیری آمریکا براساس غارت و چپاول بود 

وی یادآور شد: نه تنها بیان کردن این مساله بلکه ذات اینها برای مردم روشن شود، ذات و چگونگی شکل‌گیری آمریکا براساس غارت و چپاول بود بیشترین جنگ‌ها توسط آمریکایی‌ها و بیشترین قتل و کشتار توسط اروپایی‌ها در دنیا به راه افتاده؛ میلیون‌ها آفریقایی توسط اروپایی‌ها قتل عام شدند و در همین جنگ‌های اخیر در منطقه غرب آسیا میلیون‌ها نفر از مردم عراق و صدها نفر از مردم افغانستان قتل عام شدند این وظیفه رسانه است که باید این مسئله را بیان کند.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین با بیان اینکه شهدای رسانه جان خود را برای این فدا کردند تا ملت ایران امروز دارای امنیت باشد آن هم نه تنها امنیت جسمی بلکه امنیت روحی و روانی، افزود: در دورانی هجمه‌های سنگین رسانه‌ای و عملیات پیچیده روانی علیه یک ملت در مقابل ظلم و جور به پا خاسته وظیفه همه رسانه‌ها این است که در کنار رسانه‌های انقلابی قرار گیرند و زوایای پیچیده این صحنه رنج‌آلوده را برای ملتی با دست خالی به میدان آمده بازگو کنند.

سلیمانی ادامه داد: در آستانه سالروز شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه قرار داریم که رزمندگان در دوران دفاع مقدس افراد داوطلبی بودند که به فرمان امام لبیک گفتند و لشکر ۲۵ کربلا را شکل دادند و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند تا در عملیات والفجر هشت که پرچم پرافتخار بر فراز مسجد فاو برافراشتند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران به دنبال جنگ نبود اما برای دفاع از عظمت و کیان ملت‌های مسلمان دفاع کرد، خاطرنشان کرد: استکبار می‌دانست نظام مردم سالاری دینی به زودی مورد الگوی و توجه کشورهای مسلمان قرار خواهد گرفت در مقابل آن صف‌آرایی کرده بود و کسانی که میدان نبرد آمدند نظامیان حرفه‌ای نبودند بلکه دانشجو، دانش‌آموز، کشاورز، کارگر، فرهنگی، استاد دانشگاه و از همه صنوف آمدند و قوی‌ترین لشکرهای منطقه غرب آسیا را تشکیل دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در مقابل ارتشی که از بلوک شرقی، دولت‌های غرب و دلارهای نفتی منطقه خلیج فارس به ویژه دولت مرتجع عربستان سعودی حمایت می‌شد در برابر دست خالی ملت در کمتر از ۹ ماه همه نیروها منهدم شدند.

سردار سلیمانی افزود: بعد از عملیات بیت‌المقدس ارتش صدام مجددا ساماندهی شد و این اتفاق بزرگی بود که به واسطه جانفشانی‌ها رزمندگان حاصل شده است.

امنیتی که امروز داریم در دنیا مثال‌زدنی است

وی با اعلام اینکه امنیتی که امروز داریم در دنیا مثال‌زدنی است، خاطرنشان کرد: امنیت امروز ما با دلار بدست نیامده بلکه در بستر خون شهدا و زیرساخت چنین امنیتی فداکاری و ایثارگری شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌ها و همراهی مردم ایران است که دستاورد بزرگی در سایه رهبری‌های رهبری استمرار پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: همه پیش‌بینی‌های امام راحل و رهبری با همه زوایا و دقت، بی‌کم و کاست محقق شده و ملت ایران نیز به دنیا نشان داده راهی که ملت ایران در پیش گرفته راه مشمول از موفقیت و کامیابی است و گشایش‌ها و آسایش ها از گذرگاه همین سختی‌ها به‌دست خواهد آمده است.

وی با بیان اینکه شاهد پیروزی‌های بزرگی خواهیم بود، گفت: برگزاری این یادواره‌ها به ما متذکر می‌شود اگر بخواهیم موفقیت و کامیابی را داشته باشیم باید از آرمان‌های امام راحل، شهدا، اهداف انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری فاصله نگیریم و ان شاءالله این راه را با افتخار و باصلابت در جای جای نهادهای انقلابی طی خواهیم کرد./فارس

 

 

نخستین یادواره شهدای رسانه کشور در مازندران برگزار شد