آیت الله محمدی لائینی در جمع اصحاب رسانه مازندران گفت : گرچه تجهیزات رسانه ای ما در مقابل دشمن قابل مقایسه نیست اما در عرصه رسانه و جنگ رسانه ای، نیازمند سردار سلیمانی ها هستیم که اسوه و آموزگار مقاومت بود...

به گزارش شرق پرس ، بعداظهر امروز همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران میزبان فعالان رسانه ای استان مازندران بود و در فضای صمیمی درباره مسائل فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی و … با نمایندگان روزنامه ها، خبرگزاری ها و رسانه های جمعی به گفتگو نشست.

 

آیت الله محمدی لائینی در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) به شیعیان جهان ، جایگاه و اهمیت رسانه در جامعه را مورد تاکید قرار داد گفت : حضرت محمد(ص) خود یک رسانه بود و در زمان تبلیغ دین اسلام یک شبکه گسترده رسانه ای ایجاد کرد و فرمود؛ هر فرد مسلمان باید یک چیز از من به بقیه بگوید.

ایشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار افزودند؛ امروز رسانه ها بصورت یک صنف درآمده اند و فعالیت های حرفه ای انجام می هند و طبعاً جنبه حقوقی نیز دارند که حقوق مردم بر رسانه،  رسانه بر مسئولان، مسئولان بر رسانه و … را می توان جنبه حقوقی فعالیت رسانه ها در عصر حاضر دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ضمن اشاره به تهدیدات رسانه ای که بر علیه نظام اسلامی و مردم ایران در جریان است افزود؛ باید زمین بازی را خود تعرف کنیم و بدانیم در کشوری فعالیت می کنیم که آرمان و عقیده دارد و جریان انقلاب را راه اندازی کرده است و امروز بواسطه قدرت انقلاب ، دشمنان نیز حتی در موجودیت خود احساس خطر می کنند .

آیت الله محمدی لائینی در جمع فعالان رسانه ای استان مازندران گفت : مردم نیز باید سواد رسانه ای خود را بالا ببرند تا بتوانند تفاوت خبر صحیح و مخرب را تشخیص دهند چراکه رسانه و خبر درست می تواند تاثیرات خوب داشته باشد و از سویی خبر مخرب می تواند فضا را مخرب سازد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود تاکید کرد؛ گرچه تجهیزات رسانه ای ما در مقابل دشمن قابل مقایسه نیست اما در عرصه رسانه و جنگ رسانه ای هم نیازمند سردار سلیمانی ها هستیم که اسوه و آموزگار مقاومت بود.

آیت الله لائینی در پاسخ به سئوال سردبیر شرق پرس (شرق مازندران ) درخصوص توسعه متوازن استان مازندران و مهاجرت نخبگان بیان داشت: باید واقعیت ها را ببینیم و نگاه ما مازندران یکپارچه و توسعه متوازن در همه نقاط استان است. وی افزود؛ درباره مهاجرت سرمایه های فکری و استعدادهای ما، این مسئله متاسفانه وجود دارد و باید در این زمینه مسئولان نگاه دقیقتری داشته باشند.

امام جمعه مرکز استان مازندران با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم خطاب به مسئولان گفت : فقط بازرسی و برخورد کافی نیست و باید در سالی که مزین به جهش تولید هم هست ضمن برنامه ریزی دقیق به موضوع تولید اهمیت بیشتری داده شود .

ایشان در پاسخ به سئوالی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم در روزهای شیوع کرونا گفت : عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ما یک اصل محسوب می شود و معتقدیم اهمیت مراسم عزاداری مهم است اما حفظ جان مردم مهمتر است. ایشان افزودند؛ البته کارشناسان این مسئله هم باید کارشناسانی باشند که اهمیت مراسم عزاداری را برای جامعه اسلامی درک کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام حول خطوط نظام و مصالح ملی و استانی گفت : مسئولان باید به خدمات رسانه ها توجه بیشتری داشته باشند و متولیان رسانه ها هم ضمن اینکه تلاش کنند عملکردها را به گوش مردم برسانند در انتشار اخبار نیز ابتدا از صحت خبر مطمئن شوند.