اولین کتابخانه روستایی بخش کوهستانی و محروم هزارجریب در مکان مسجد روستای ملاخیل راه اندازی شده دارای دو هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، دینی و غیره است.

 

نخستین کتابخانه روستایی در هزارجریب نکا به بهره برداری رسید

اولین کتابخانه روستایی بخش کوهستانی و محروم هزارجریب در شهرستان نکا روز سه شنبه همزمان با ایام الله دهه فجر در روستای ملاخیل به بهره برداری رسید.

 

 

به گزارش شرق پرس, این کتابخانه که در مکان مسجد روستای ملاخیل راه اندازی شده دارای دو هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، دینی و غیره است.

 

بخشدار هزارجریب در حاشیه افتتاح این کتابخانه به ایرنا راه اندازی کتابخانه های روستایی را از برنامه های این نهاد معرفی کرد و اظهار داشت : توجه به کتاب در روستاهای شهرستان نکا نیز همچون شهر مورد توجه است که باید در راه اندازی و تجهیز کتابخانه در روستاهای پرجمعیت اقدام شود.

 

محمد محمدیان آکردی افزود : افتتاح کتابخانه روستای ملاخیل در منطقه محروم و کوهستانی هزارجریب از نیازهای مهم و ضروری برای رفع نیاز مردم این منطقه بوده که امیدواریم با الگوبرداری از این روستا، روستاهای دیگر نیز در راه اندازی و تجهیز کتابخانه تلاش کنند.

 

رییس اداره کتابخانه عمومی نکا نیز در مراسم افتتاح این کتابخانه گفت : برنامه هایی برای راه اندازی کتابخانه در چند نقطه روستایی و شهری در شهرستان برنامه ریزی شده است که اجرایی می شود.

 

سکینه خاتون مهدوی با اشاره به کلنگ زنی کتابخانه روستای  دنگسرک در بخش مرکزی نکا افزود : این کتابخانه در زمینی به مساحت ۳۱۰ مترمربع با ۱۲۰ متر مربع زیربنا در دو طبقه طراح شده و زمینش را هم فرد خیری به نام حاج افراسیاب عرب نوذری  اهدا کرده است.

 

وی ادامه داد : برای ساخت این کتابخانه ۲۰۰ میلیون ریال از سوی فرمانداری نکا اختصاص یافته است که امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.