فرماندار بهشهر گفت: تعدادی از نانوایی‌های این شهرستان، از قبل (سال 89) مجوز آزادپز دریافت کرده بودند اما با افزایش قیمت نان دولتی از 350 به 500 تومان، آنها همچنان نان را به قیمت 500 توزیع می‌کردند که از روزهای گذشته، قیمت نان بربری را از 500 به 750 تومان افزایش دادند.

 

نان بربری در بهشهر از 500 تومان به 750تومان افزایش یافت / اعتراض مردم کارساز نبود

به گزارش شرق پرس, فرماندار بهشهر با تایید افزایش قیمت نان بربری در نانوایی‌های آزادپز این شهرستان، گفت: قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز روستایی همچنان ۵۰۰ تومان است.

 

 

محمدتقی نورزاد امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: تعدادی از نانوایی‌های این شهرستان، از قبل (سال ۸۹) مجوز آزادپز دریافت کرده بودند اما با افزایش قیمت نان دولتی از ۳۵۰ به ۵۰۰ تومان، آنها همچنان نان را به قیمت ۵۰۰ توزیع می‌کردند که از روزهای گذشته، قیمت نان بربری را از ۵۰۰ به ۷۵۰ تومان افزایش دادند.

 

 

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت مورد اعتراض مردم واقع شد اما نانوایان نیز دلایل خاص خود را دارند که قابل قبول است.

 

نورزاد بیان داشت: تصمیم گرفته بودیم تا در نانوایی‌های آزادپز، دو نوع نان با دو سهمیه و قیمت متفاوت (آزاد و دولتی) پخت و توزیع شود، اما امکان‌پذیر نبود.

 

فرماندار بهشهر با اشاره به وجود ۱۶۹ نانوایی شهری و روستایی در این شهرستان گفت: از این تعداد، ۱۱۶ نانوایی در شهر فعالیت می‌کنند، ۳۳ نانوایی آزادپز داریم که ۲۶ واحد آن در شهر مستقر هستند.

 

این مسئول ادامه داد: نانوایی‌های آزادپز در سه شهر رستم‌کلا، خلیل‌شهر و بهشهر، قیمت نان را از ۵۰۰ به ۷۵۰ تغییر داده‌اند اما هفت نانوایی آزادپز مستقر در روستاها، به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، همچنان نان را به قیمت ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

 

نورزاد، درباره علت صف‌های طولانی نان در برخی نانوایی‌های آزادپز، گفت: برخی از نانوایان، ساعات کار مشخصی ندارند، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند و به‌زودی با آنها برخورد می‌شود.

 

به گزارش فارس، با وجود افزایش قیمت نان و ساماندهی سهمیه آرد در کشور و به تبع آن در مازندران اما همچنان مردم از کیفیت نان در برخی نانوایی‌ها و کاهش ساعات پخت نان، گلایه‌مند هستند.