جمعی از اهالی روستای ورپام نکا در نامه‌ سرگشاده خواستار کمک ربیع فلاح استاندار مازندران برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه سیلیس و نابودی کشاورزی در منطقه شدند.

name-neka.

.

جمعی از مردم روستای ورپام نکا با ارسال نامه سرگشاده خطاب به استاندار مازندران خواستار استمداد استاندار مازندران برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه سیلیس و نابودی کشاورزی در منطقه شدند.

.

به گزارش شرق پرس,  ۳۰۰ نفر از اهالی روستای ورپام نکا در نامه‌ سرگشاده خواستار کمک ربیع فلاح استاندار مازندران برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه سیلیس و نابودی کشاورزی در منطقه شدند.

در نامه اهالی روستای ورپام نکا که یک نسخه آن در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در مازندران قرار گرفته، آمده است: اهالی و ساکنان روستای ورپام از بخش هزار جریب از سال ۱۳۵۸ با تشکیل تعاونی چند منظوره ورپام سیلیس به منظوره ایجاد اشتغال بومی، توجه و رسیدگی به معیشت مردم محروم در محل با مشارکت تمامی خانواده‌های ورپامی افق روشنی را در مقابل حل معضل بیکاری و زدودن محرومیت روستاییان ساکن در منطقه گشوده‌ایم که این امر سبب رضایتمندی عموم مردم ورپام شده است.

از طرفی این تعاونی طی سال‌های ۸۹ تا ۹۱ به عنوان تعاونی برتر استان شناخته شده است، در چنین شرایط عده‌ای سودجو برای مداخله و ایجاد تفرقه بین اهالی با تشکیل شرکتی همسو در قالب کاهش البرز و کمیا خاک و با توجه به عدم ظرفیت در تغییر کاربری اراضی کشاورزی منطقه قصد رقابت کذایی ناسالم و در نهایت نابودی بخش کشاورزی منطقه را داشته که اقدامات آنها هیچگونه توجیه منطقی و اقتصادی برای روستاییان منطقه نخواهد داشت و ثمره آن فقط تفرقه بین اتحاد افراد بومی این منطقه است.

لذا با عنایت به موضوع فوق به منظور جلوگیری از هرگونه تصرف‌های غیرمجاز منابع طبیعی و کشاورزی تقاضا داریم که به مسئولان ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان مازندران، امور اراضی، صنایع و معادن و اداره کل تعاون دستور دهید تا از صدور مجوز تعاونی و یا شرکت هم‌سو برای بهره‌برداری از اراضی کشاورزی منطقه ورپام خودداری شود.

به گزارش فارس، روستای ورپام از بخش هزار جریب در ۴۸ کیلومتری نکا واقع شده است.