منوچهر تاتینا با اشاره به پایش هوایی زیست محیطی مناطق دریایی تحت نظارت کشور در دریای خزر گفت: در این راستا منطقه تالاب بین المللی میانکاله و مسیر تردد کشتی های نفتی پایش شده است.   به گزارش شرق پرس،  مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بعد از ظهر دوشنبه در حاشه مانور مقابله با […]

 

منوچهر تاتینا با اشاره به پایش هوایی زیست محیطی مناطق دریایی تحت نظارت کشور در دریای خزر گفت: در این راستا منطقه تالاب بین المللی میانکاله و مسیر تردد کشتی های نفتی پایش شده است.

 

به گزارش شرق پرس،  مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بعد از ظهر دوشنبه در حاشه مانور مقابله با آلودگی های نفتی دریای خزر با عنوان اینکه پایش هوایی زیست محیطی طی دو روز انجام شده است، مقابله با هرگونه آلودگی زیست محیطی را از اهداف آن اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در این عملیات، با یک فروند هواپیمای F-27  تمامی مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر پایش شده که پایش سکوی نفتی امیر کبیر، منطقه تالاب بین المللی میانکاله، مسیر تردد کشتی های نفتی از بندرترکمن باشی به سمت بندر نوشهر، نوار ساحلی حد فاصل امیر آباد و نوشهر از مهمرین برنامه ها بوده است.

سعید کیاکجوری معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران نیز درباره مانور محلی مقابله با آلودگی نفتی گفت: شناسایی مناطق باالقوه ایجاد آلودگیهای نفتی، آگاهسازی نسبت به وظایف گروههای ذیربط در زمان بروز سوانح آلودگی از اهداف بوده است.

به گزارش مهر وی همچنین افزود: این مانور با مشارکت شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی چالوس، شرکت مخابرات، هدایت کشتی خلیج فارس و …. برای افزایش توان مقابله با آلودگی نفتی برگزار شد.

 

/انتهای خبر